מפתיע: המנכ"ל הסרוג הודיע על סיום תפקידו

מנכ"ל משרד העלייה והקליטה רונן כהן הודיע לשרה פנינה תמנו שטה ולעובדי המשרד כי ברצונו לסיים את תפקידו מטעמים אישיים וסירב לפרט. תמנו שטה העריכה את עבודתו של כהן והיחסים בין השניים היו טובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/22 19:27 יז באייר התשפב

מפתיע: המנכ"ל הסרוג הודיע על סיום תפקידו
רונן כהן המנכ"ל יחד עם השרה תמנו שטה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, רונן כהן, הודיע היום (ד') באופן מפתיע לעובדי המשרד על פרישתו, פחות משנה לאחר מינויו לתפקיד. המנכ"ל היוצא נימק את פרישתו בנסיבות אישיות שאותן סירב לפרט. הפרישה תיכנס לתוקף בחודש הבא. כך פורסם בדה מרקר. 

יש לציין כי יחסי העבודה בין כהן לשרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, היו טובים והוא למעשה מונה באופן אישי על ידה. השנה האחרונה נחשבה לאחת השנים האינטנסיביות במשרד, עם קליטתם של עשרות אלפי עולים מאוקראינה בעקבות המלחמה, וכן היערכות לקליטה של 3,000 עולים חדשים מאתיופיה.

כהן, בן 52, נשוי ואב לארבעה, גדל בירושלים במשפחה דתית וקודם לתפקיד במשרד העלייה והקליטה היה סמנכ"ל משרד השיכון וממונה על הסיוע בדיור ציבורי במשרד. לכהן תואר שני בביטחון לאומי ומדעי המדינה בהצטיינות מטעם המכללה לביטחון לאומי.

מסלולו של כהן לתפקיד הבכיר נחשב לסיפור סינדרלה. הוא החל את דרכו כמאבטח במשרד השיכון והתקדם לתפקיד קב"ט המשרד. לאחר מכן הוצע לו לעשות הסבת עובדי מדינה לאקדמיה והוא המשיך ללימודי תואר ראשון בקרימינולוגיה וסוציולוגיה מטעם אוניברסיטת בר־אילן, ומונה למנהל אגף פרט וחריגים במשרד השיכון. במסגרת תפקידיו עסק בהובלת פתרונות דיור לעולים חדשים ובטיפול בסוגיות הקשורות לדיור הציבורי.