גל גדות חושפת את סיפורו של סבה ניצול השואה: "הוא הגיע מהמקום הכי אפל"

הכוכבת ההוליוודית שעושה חיל מעבר לים מספרת בפוסט באינסטגרם שלה על סבא שלה ששרד את התופת באושוויץ, על המשפחה שאיבד והמשפחה החדשה שהקים ועל המורשת והלקח שהעביר לה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/22 10:41 כז בניסן התשפב

גל גדות חושפת את סיפורו של סבה ניצול השואה: "הוא הגיע מהמקום הכי אפל"
גל גדות, צילום: shutterstock

הרשת מלאה ביממה האחרונה סיפורים נוגעים ללב של בני הדור השלישי והרביעי שמכבדים את סיפורם של הסבים והסבתות שלהם, שורדי השואה, וגם הסליברטאים, בארץ ובעולם, משתפים ומספרים  על ההיסטוריה המשפחתית שלהם. בפוסט מרגש באינסטגרם, כותבת גל גדות על סבה, אברהם וייס, ניצול שואה יליד סלובקיה, ומכבדת את סיפור חייו. 

"לאחר מסע ארוך ברכבת לאושוויץ, דחוס בקרון יחד עם כמות בלתי נתפסת של אנשים, הוא הגיע למחנה, שם הופרד מאמו ואחיו במה שקרוי 'הסלקציה'. הוא מעולם לא ראה אותם שוב. בתוך זמן קצר הוא הפך לנער יתום בן 13", כותבת גדות ומתארת את האימה שחווה הסב כבלתי נתפסת.

מקום לאהבה בעולם

כמו רבים ששרדו את הזוועות, גם אברהם וייס סירב לספר על הזוועות שהיה עד להן בשואה. "רק אחרי שסבתי הלכה לעולמה, הוא הבין כמה קצרים החיים וכמה חשוב לספר את הסיפור כדי שההיסטוריה לא תחזור על עצמה. הוא הגיע מהמקום הכי אפל, ובעזרת זרע של תקווה הוא בנה לעצמו חיים חדשים בישראל", כותבת גדות.

את הפוסט המרגש מסיימת גדות במסר אוניברסלי ותפילה שבני האדם בכל מקום יתאחדו וייצרו ביחד עתיד טוב ונורמלי יותר עבור ילדיהם, יפסיקו את שפיכות הדמים ויתנו מקום לאהבה בעולם. "סבא שלי אהב אנשים, הוא האמין בהם וכיבד אותם על מי שהם. המורשת שלו חיה עמוק בליבי".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן