"יש גבול" | גיא הוכמן: אשתי רצתה לעשות דרכון גרמני לבן שלנו

אושיית הרשת סיפר מדוע הוא מתנגד לכך שבנו יחזיק בדרכון גרמני: "סבא וסבתא הוכמן אולי מחקו את העבר אבל אותנו חינכו לזכור ולעולם לא לשכוח", אמר הוכמן והדגיש: "יום השואה מזכיר לנו מי הנבלות שעשו לנו את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/22 17:35 כו בניסן התשפב

"יש גבול" | גיא הוכמן: אשתי רצתה לעשות דרכון גרמני לבן שלנו
דרכון גרמני, הוכמן לא הסכים, צילום: שאטרסטוק

הקומיקאי ואושיית הרשת גיא הוכמן ידוע כאחד שצוחק על כל דבר, אך כשבת זוגו הציעה לו להוציא דרכון גרמני לבנם, הוא היה רציני לגמרי: "לפני כמה ימים אביה הודיעה לי שהיא מנפיקה לרום דרכון גרמני. כי גם לה יש. סירבתי, יש גבול", כתב בטוויטר. 

"זה לא שיש איתם בעיה, אם נשים בצד את ההיסטוריה", אמר הוכמן, "אם סבא וסבתא הוכמן שאיבדו הכל באושוויץ היו יודעים שהנין שלהם מחזיק בדרכון גרמני, הם בוודאי היו... ממשיכים בחייהם. הם אולי מחקו את העבר אבל אותנו חינכו לזכור ולעולם לא לשכוח".

אושיית הרשת הדגיש כי, "יום השואה הוא יום זיכרון לששת המיליונים, יום הוקרה לשורדים וגם יום שמזכיר לנו מי הנבלות שעשו את זה. וזאת גרמניה הנאצית, שהפכה למערב גרמניה, שהפכה לגרמניה ולבית של היפסטרים ישראלים אוהבי שטרודל ושונאי קוטג' של בית - לא בבית ספרי".

הוכמן המשיך בהתנגדותו והציע: "דחוף לך דרכון אירופאי? קח דרכון יווני. כמו של אבא. יאפשר לך לעקוף בביקורת גבולות ברודוס וגם יחבר אותך לסבתא דוקה שנפרדה מאיתנו השנה בגיל 104 וברחה מהנאצים בערמומיות. דחוף לך העניין הגרמני? תסתכל בתעודת לידה, קוראים לך הוכמן. שם גרמני, דרכון יווני, אופי ישראלי. צא ותכבוש את העולם".