שלמה גרוניך מבקש סליחה: "כל חיי שיתפתי פעולה עם כל העדות"

היוצר הוותיק מספר בראיון גלוי על הדמנציה שתקפה אותו לעת זקנה, זו שבעקבותיה, לדבריו, סיפק אתמול התבטאות גזענית ומביכה במהלך הופעה, "אני נגד גזענות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/22 21:05 יט בניסן התשפב

שלמה גרוניך מבקש סליחה: "כל חיי שיתפתי פעולה עם כל העדות"
שלמה גרוניך, צילום: משה שי פלאש 90

סערת גרוניך: המוזיקאי והמלחין הוותיק שלמה גרוניך מנסה לכפר על ההתבטאות הגזענית שסיפק אמש, ובראיון שהעניק הערב (ד') לחדשות 13, הסביר כי הוא סובל מדמנציה, "הדבר שהכי מפריע ומביך זה השכחה. אני שוכח מה אמרתי, אני שוכח מה אני הולך לעשות, ואנשים לא מבינים מה קורה לי". 

היוצר התארח אמש (ג') בפסטיבל עין גב ליד הכנרת, ובהפוגה שבין השירים ביקש גרוניך להחמיא לקהל שהגיע ואמר: "אתם קהל נהדר. כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ׳חצ׳ח אחד- כזה קהל אני רוצה". 

ההתבטאות של גרוניך עוררה סערה מיידית ברשתות החברתיות, כאשר זמן קצר לאחר מכן, מנחת הערב נסלי ברדה נזפה במוזיקאי: "הפנסים סינוורו אותך. כל עם ישראל כאן והשירים שייכים גם לגרוניך וגם לברדה ולכל אחד". לאחר מכן גרוניך חזר לבמה ואמר: "רוצה להתנצל בפני כולכם, לא הייתי צריך להגיד את זה - נפלט לי, סליחה".

אני מתבייש להודות במה שקורה לי

"לפני שתי הופעות הייתה לי הופעה רעה מאוד", הוא חשף בראיון היום, "לא הצלחתי לנגן, לא זכרתי את המילים, והקהל הרגיש בזה. ההופעה שאחרי עפה וזרמה. בגלל זה אני מתבייש להודות במה שקורה לי, אני קצת לא שולט בזה גם. זה להודות בזקנה שאופפת אותי, ואני כל הזמן לא רוצה להודות בכך שאני מזדקן".

בסיום דבריו, התנצל גרוניך על האמירה שעוררה עליו את זעמם של רבים:  "אני נגד גזענות, כל דבר קטן כזה בחדשות אני מרגיש צורך לצאת להילחם, אז חשוב לי להגיד שאני מבקש סליחה מכולם, במיוחד ממי שנפגע. כל חיי שיתפתי פעולה עם כל העדות, אני אוהב את השוני בעדות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן