בעקבות החזרה בתשובה: צופית גרנט הפכה לאיור של האקדמיה ללשון העברית

באקדמיה ללשון העברית פרסמו איור מיוחד של בני הזוג צופית גרנט ושולי רנד כדי להסביר על חזרה בתשובה, השחקנית והמגישה גילתה במקרה וכך היא הגיבה |וגם, למה אומרים חזרה בתשובה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/22 12:08 יט בניסן התשפב

בעקבות החזרה בתשובה: צופית גרנט הפכה לאיור של האקדמיה ללשון העברית
צופית גרנט, צילום: מיכה לובטון

השחקנית והמגישה צופית גרנט כבר נמצאת בכל מקום אבל תמיד יש פסגה חדשה לכבוש, והשבוע היא ובעלה הזמר שולי רנד הפכו לאיור של האקדמיה ללשון העברית שבחרו בהם כדי להציג הסבר על המושג שמתאר אותם יותר מכל, חזרה בתשובה.

צופית גרנט בציור של האקדמיה ללשון העברית

למה אומרים חזרה בתשובה?

בפוסט מיוחד עם איור של השניים כתבו אנשי האקדמיה בפייסבוק, "טוב לדעת שהמילה "תשובה" בביטוי "חזר בתשובה" אין משמעותה 'מענה לשאלה' או 'פתרון לחידה' אלא 'שיבה', וליתר דיוק – פעולתו של מי ששב מדרכו הרעה ועזב את החטא.
‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍
אם כן נשאלת השאלה: למה אומרים "יצא בשאלה" אם 'שאלה' בהקשר הזה היא אינה ההפך של תשובה? ‍‍‍‍הצירופים "לצאת בשאלה" או "לחזור בשאלה" נולדו כנראה כמעין הלצה – ביטוי מַרְאָה של "לחזור בתשובה" – ואולי רצה ממציא הביטוי לומר: לעומת החוזר בתשובה, הסובר שיש בידו תשובות על הבעיות העומדות ברומו של עולם, למי שעושה את הדרך ההפוכה יש שאלות שאין עליהן תשובה".

צופית גרנט לא רק אהבה את האיור אלא גם שיתפה אותו באינסטגרם וכתבה: "חחח האקדמיה ללשון מבהירים ניסוחים, חזרה בשאלה וחזרה בתשובה".
‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍