המחליף המפתיע של ברדוגו: בועז ביסמוט מצטרף לגלי צה"ל

העיתונאי בועז ביסמוט מצטרף להגשת התוכנית "מחשבות בע"מ" בגלי צה"ל לצידו של משה שלונסקי, בעברו היה שגריר ישראל במאוריטניה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/22 14:41 ד בניסן התשפב

המחליף המפתיע של ברדוגו: בועז ביסמוט מצטרף לגלי צה"ל
בועז ביסמוט, צילום: עמי שומן

חודשיים עברו מאז פרש בועז ביסמוט מתפקיד העורך הראשי בישראל היום לאחר חמש שנים. היום (ג') נודע כי העיתונאי הוותיק יגיש את התוכנית "מחשבות בע"מ" לצידו של משה שלונסקי מדי יום שישי ב-08:00 בגלי צה"ל, ובכך יחליף את יעקב ברדוגו, שהתפטר מרצועת השידור של יום שישי, זאת לאחר שפוטר מהגשת התוכנית בימי חמישי אחר הצהריים לצידו של ירון וילנסקי. 

עוד בטרם כיהן בתפקיד הבכיר בישראל היום, היה ביסמוט במשך כעשור פרשן בכיר ועורך חדשות החוץ בעיתון. בעבר היה שליח "ידיעות אחרונות" לפריז במשך 14 שנים, ובשנת 2017 הגיש את התוכנית "מה בוער" לצידו של רזי ברקאי. 

ביסמוט הוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת בר-אילן ובעל שני תוארי מוסמך אוניברסיטה מאוניברסיטת סורבון שבפריז: הראשון ביחסים בינלאומיים והשני בלימודי אפריקה. בשנים 2004-2008 כיהן כשגריר ישראל במאוריטניה. מ"מ מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית, גלית אלטשטיין, מסרה: "בועז ביסמוט הוא עיתונאי עתיר ניסיון, שיעשיר את ציבור המאזינים של גלי צה"ל בעולמות הידע והתוכן שאותם סיקר לעומק וערך לאורך השנים".

מגלי צה"ל נמסר כי לאורך 40 שנותיו בעיתונות רשם ביסמוט הישגים משמעותיים, ביניהם ראיון ראשון עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראיונות עם מנהיגים ערבים, ביניהם נשיא איראן לשעבר, מוחמד חת'אמי, נשיא סוריה, בשאר אל-אסאד, ושליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי. הוא התאפיין לאורך השנים בעיתונות שטח גם במדינות אויב וסיקר בין היתר את המערכה האמריקאית באפגניסטן לאחר פיגועי התאומים, דיווח מאיראן ומעיראק, וסיקר מאתיופיה את מבצע שלמה.