נשאר בתחום: העבודה החדשה של אביחי מנדלבליט

ועדת המינויים של אוניברסיטת בר-אילן, אישרה את מינויו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר לפרופסור חבר והוא יעביר קורס על דיני מלחמה. גם מינויו של שופט העליון ניל הנדל אושר וגם הוא יכהן בפקולטה למשפטים של האוניברסיטה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/04/22 12:21 ד בניסן התשפב

נשאר בתחום: העבודה החדשה של אביחי מנדלבליט
מנדלבליט, חוזר לבר אילן, צילום: Flash90

פרופ' אורן פרז, דיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן קידם לקראת שנת הלימודים הבאה את מינויים ושילובם כחברי סגל ומרצים, של שתי אושיות מוכרות מאוד מעולם המשפט הישראלי. השניים הם אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, וניל הנדל, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר. מינויים של השניים אושר השבוע בוועדת המינויים של אוניברסיטת בר-אילן, בראשות הרקטור פרופ' אמנון אלבק, והם יחלו ללמד בפקולטה כבר בשנת הלימודים הקרובה.

ד"ר אביחי מנדלבליט אשר כיהן עד לאחרונה כיועץ המשפטי לממשלה ובעבר אף כפרקליט הצבאי הראשי של צה"ל. כתב את עבודת הדוקטורט שלו בפקולטה למשפטים בבר-אילן בהנחייתה של פרופ' יפה זילברשץ. כעת יחזור לבר-אילן כמרצה וילמד קורס על מוסד היועץ המשפטי לממשלה, וסמינר על דיני מלחמה. הצטרפותו של ד״ר מנדלבליט כאמור מותנית בקבלת האישורים המתאימים הקשורים בתפקידו הקודם.

ניל הנדל כיהן כשופט בבית המשפט העליון וכמשנה לנשיאת בית המשפט העליון. קודם למינויו לעליון כיהן כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע. השופט הנדל שימש גם כחבר הוועדה למינוי שופטים וכיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23. השופט הנדל נולד בארצות הברית, וסיים שם את לימודי המשפטים. הוא עבד כעו"ד עצמאי וכשותף במשרד עורכי דין בניו יורק, לפני עלייתו לישראל. השופט הנדל ילמד קורסים במשפט פלילי ובנושא דת ומדינה.