הראל סקעת על הפיגוע: "הרוע לובש פנים ודרכים חדשות"

הזמר המפורסם התייחס לרצף הפיגועים האחרון שגבה את חייהם של 11 בני אדם ובפוסט ברשת החברתית סיפר על הזיכרונות מאירועי הטרור בשנות התשעים ועל האחריות ההורית, "אסור לנו להיכנס לייאוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/22 17:27 כז באדר ב'

הראל סקעת על הפיגוע: "הרוע לובש פנים ודרכים חדשות"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ערב קשה עבר אמש (ג') על הציבור בישראל, כאשר חמישה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי בידי מחבל פלשתיני בבני ברק. שמות שלושה מהם כבר הותרו לפרסום: רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל סייר-אופנוען בתחנת בני ברק מרחב דן במחוז ת"א, בן 32 תושב נוף הגליל. שלום יעקב ישראל ז"ל בן 37 מבני ברק. הרב יחזקאל אבישי דוד ז"ל בן 30 מבני ברק. בנוסף, בפיגוע נרצחו שני נתינים זרים מאוקראינה, בני 23 ו-32.

במערכת הפוליטית הזדרזו להגיב למעשה הטרור הקטלני, וניצלו את ההזדמנות להטיח האשמות בממשלה ובעומד בראשה, "הכתובת על הקיר רשומה על שמם של שר הבט"פ עמר בר לב והמפכ"ל קובי שבתאי, בעלי האחריות הכי כושלים בתולדות מדינת ישראל", אמרו. 

גם הזמר המצליח, הראל סקעת, סיפר על תחושותיו לאחר האירועים הקשים. בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו שיתף כי בתור ילד שגדל בשנות התשעים, הוא זוכר היטב את רצף הפיגועים שליווה את האינתיאפדה השנייה, וכלל את מתקפות הטרור הקשות גם בדולפינריום ובצומת בית ליד. 

לא נעניק מתנה לאף אחד שרוצה לפגוע בנו

"זוכר את הרגעים האלה עד היום, הם חלק משכבת 'המגן' הקשה שגדלה על העור שלי ושל כל יהודי אזרח ישראל. מאז הפכתי אבא, והתחושות קשות אפילו יותר. יש משהו חסין בלהיות ילד, אתה לא באמת מבין את המשחק עד הסוף, יש בך המון תקווה, וחוסר פחד ששייך לגיל הזה". 

סקעת, אב לשני ילדים, דיבר גם על האחריות המתלווה להורות שמביאה איתה פחד מוחשי. "תחושת תסכול של איך לעזאזל תסביר להם שזה המצב שלנו כאן במדינה. אתמול ירדתי מהבמה לחדשות האיומות על הפיגוע בבני ברק, אחרי באר שבע וחדרה. הרוע לובש פנים ודרכים חדשות. אבל אסור לנו להיכנס לייאוש. לא נעניק מתנה לאף אחד שרוצה לפגוע בנו. לא פיסית ולא מורלית. זמן לקחת אויר, לשמור על עצמנו ועל הסובבים אותנו, לתת לממשלה וכוחות הביטחון לעשות את העבודה שלהם, ויחד, באחדות, לנצח גם את התקופה הזו. יכולנו ונוכל עוד". את דבריו חתם סקעת באיחולי החלמה מהירה לפצועים והשתתפות בצער משפחות ההרוגים.