עמליה דואק חושפת: "איבדתי נוזלים ודיממתי, חשבתי שעברתי הפלה"

כתבת חדשות 12 סיפרה כיצד בנסיעת עבודה לארצות הברית חוותה אירוע קשה, כאשר לא הרגישה טוב במהלך ההריון ונאלצה להפסיק לשדר. "מסוג הדברים שאף אחד לא מספיק מדבר עליהם. הריון זה לא רק חיוכים, אושר ותמונות פוטוגניות של בטן עגולה, אלא גם חרדות ולחץ ורגעים של פחד וחוסר ודאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/22 17:03 כט בטבת התשפב

עמליה דואק חושפת: "איבדתי נוזלים ודיממתי, חשבתי שעברתי הפלה"
עמליה דואק עם העמיתה יונה לייבזון בשידור מארצות הברית, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

בחודש שעבר פרסמה כתבת חדשות 12 בשורות משמחות במיוחד, כאשר חשפה כי היא ובן זוגה משה גליקסמן נמצאים בהריון ראשון. דואק העלתה פוסט ובו תמונה עם בן זוגה משה גליקסמן, בה נראים השניים מחויכים במיוחד וגליקסמן אוחז בבטנה של דואק שכתבה לצד התמונה "מתרחבים". הפוסט הפך לוויראלי והקולגות פירגנו.

אלא, שלא הכל ורוד, ובפוסט שהעלתה היום (א') לחשבון האינסטגרם שלה, חשפה הכתבת על חוויה קשה שעברה בתחילת ההריון, בזמן ששידרה מהבית הלבן בארצות הברית. "כשהתקשרו אלי מהמערכת ושאלו אם הוויזה שלי בתוקף כי צריך מחר לנסוע עם הפמלייה של ראש הממשלה לבית הלבן, לא היססתי", היא כתבה, "כמה ימים לפני כן, גיליתי שאני בהריון. הייתי הכי נחושה שרק אפשר להוכיח לעצמי ולעולם שהקריירה לא תיפגע, ושאני יכולה להמשיך כרגיל". 

"בוקר השידורים הראשון - אדרנלין מטורף. אני מגיעה למדשאות הבית הלבן, ובכל זאת, קורונה, אז משדרים מבחוץ, בחום של 30 מעלות ושמש חזקה. בין שידור לשידור אני ממשיכה לעשות טלפונים ולהתעדכן. מפה לשם, אני מבינה שכמעט לא שתיתי מים. אני הולכת למכונת משקאות ורואה שהבקבוקים נגמרו. לא נורא, אני חוזרת לעמדת השידור. האדרנלין עושה את שלו". 

"בהסעה חזרה למלון אני מרגישה שמשהו לא לגמרי בסדר איתי. אנחנו מגיעים ללובי. 20 דקות לפתיחת מהדורת החדשות. אני עולה רגע לחדר לשטוף פנים לפני השידור. במעלית כבר כבר מרגישה ממש לא טוב. אני נכנסת לחדר ומרגישה כאב בבטן. אני מדממת. הפלות הן דבר מאוד שכיח בשליש הראשון של ההריון. מיד חשבתי על התרחיש הכי קיצוני. שזהו זה. אני עוברת הפלה. וזה קורה כשאני לבד, הכי רחוק שאפשר מהבית", דואק המשיכה לספר כי לאחר שהתייעצה עם הרופא בטלפון, התקשרה למערכת חדשות 12 והודיעה כי אינה יכולה לשדר עקב התייבשות, "כמובן שאף אחד לא ידע מה גרמה ההתייבשות ומה עובר עלי באמת". 

אבל, סוף טוב הכל טוב, ולאחר שהגיעה לארץ נבדקה הכתבת באולטרסאונד, "אז גם ראינו פעם ראשונה דופק. הבטחתי לעצמי שכשארגיש מספיק בטוחה בהריון, אשתף על המקרה הזה, כדי שגם נשים אחרות ידעו שמחסור בנוזלים יכול לגרום להתכווצויות של הרחם, שדימום בשליש הראשון של ההריון זו תופעה נפוצה ושלא כל דימום מסתיים בהפלה. בדיעבד גיליתי שכמה חברות שלי עברו חוויה דומה ולא סיפרו. מסוג הדברים שאף אחד לא מספיק מדבר עליהם. הריון זה לא רק חיוכים, אושר ותמונות פוטוגניות של בטן עגולה, אלא גם חרדות ולחץ ורגעים של פחד וחוסר ודאות. צריך לשתף גם אותם". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן