ראש עיריית עכו תוקף את העיתונאי יאיר קראוס: "מצטערים שיש לנו אדם כזה בעיר"

יאיר קראוס הוא כתב הבריאות, הסביבה והצפון בעיתון "מקור ראשון". במסגרת עבודתו הוא הביא בחודשים האחרונים תמונות ותיעודים מהעיר עכו, אלא שראש העיר שמעון לנקרי לא אהב את זה ותקף אותו בראיון. "הוא זה שצריך לצאת מעכו", תקף קראוס

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 22/12/21 09:04 יח בטבת התשפב

ראש עיריית עכו תוקף את העיתונאי יאיר קראוס: "מצטערים שיש לנו אדם כזה בעיר"
קראוס, צילום: יוסי אלוני / פלאש 90

"יש פה איזה כתב שלא מבין את המקצוע שלו, לוקח רכילות של אנשים והופך אותה ללאומנות ועוסק רק בזה. במקום לתאר את האירוע הוא כותב כדי שיתארו מה הוא כותב כדי להאדיר את עצמו". כך נשמע ראש עריית עכו, שמעון לנקרי, כשהוא תוקף את כתב מקור ראשון המתגורר בעיר יאיר קראוס. "זה חבל מאוד, אנחנו ממש מצטערים שיש לנו אדם כזה בעיר עכו. לא סתם אומרים 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו'. אין לזה מקום פה", הוסיף לנקרי.

בתכניתו של קלמן ליבסקינד בכאן 11 הגיב קראוס לדברים ואמר: "שמעון לנקרי מעביר לי איומים ואזהרות שהוא יבעט אותי מהעיר. הוא מנסה להשתיק אותי, אבל אני אמשיך לספר על התקיפות האנטישמיות בעיר. זה הוא שצריך לצאת מעכו".

חגי סגל, עורך מקור ראשון עמד לצד קראוס וכתב בטוויטר: "ראש עיריית עכו שמעון לנקרי שוב תוקף, והפעם באופן כעור במיוחד, את כתבנו החרוץ, תושב עכו, שכל 'חטאו' הוא דיווח על אירועי עכו כהוייתם ללא כפיפות לתקינות הפוליטית שלנקרי מבקש להשליט בעיר. בהכירי את יאיר הוא לא יירתע, ואנחנו כמובן לימינו".

יו"ר ארגון העיתונאים, נורית קנטי, פנתה הערב במכתב חריף לראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, שתקף את עיתונאי מקור ראשון יאיר קראוס בסרטון וטען כי אין לו מקום בעיר. "פנייתי הדחופה אליך היא בהתייחס להתבטאויותיך הפסולות נגד העיתונאי יאיר קראוס, תוך כדי שאתה מהלך עליו אימים ברבים, מוציא את דיבתו, הכל במה שנראה כמו ניסיון מכוון לפגוע בו ולהצר את צעדיו כעיתונאי תוך פגיעה בחופש העיתונות".

"בהתאם למידע שהובא לידיעתנו אין מדובר במקרה חריג או פליטת פה אלא כחלק מהתנהלותך המכוונת כלפי העיתונאי. אם לא די באמור על דרך של אלימות מילולית, הובא לידיעתנו כי גם נקטת באלימות פיזית כלפי העיתונאי כאשר דחפת אותו במסגרת אירוע ציבורי בעת מילוי תפקידו כעיתונאי", נכתב במכתב.

"עיתונות חופשית משמשת כלי מרכזי בחשיפת מידע על השלטון בכלל, ועל השלטון המקומי בפרט ובהבאתו לידיעת הציבור. בסמכותה ובכוחה של התקשורת לחקור את דרכי ניהולן של רשויות הממשל ושל אחרים, לחשוף דרכי ניהול בלתי נאותות ולבקרן. הנך מתבקש לחדול בך מהתנהלותך כאמור ולחזור בך מכל האמור על ידך כלפי העיתונאי. היה ולא תעשה כן, לא תיוותר בידי ארגון העיתונאים בישראל הברירה אלא לנקוט בצעדים העומדים לרשותו" חתמה קנטי.