נמצא מחליף לרב רפי פוירשטיין

אחרי שנים ארוכות ומשמעותיות הרב רפי פוירשטיין עזב את תפקידו כרב בית הכנסת הדתי לאומי בשכונת הר נוף בירושלים | עכשיו מתפרסם מי יהיה המחליף של הרב בשכונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/21 12:22 יג בטבת התשפב

נמצא מחליף לרב רפי פוירשטיין
הרב פוירשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

רב חדש לקהילת בית הכנסת הדתי לאומי בשכונת הר נוף בירושלים, אחרי שנים ארוכות בהם הוביל הרב רפי פוירשטיין את הקהילה עם פרוייקטים מיוחדים ואחרי שהודיע הרב פוירשטיין על פרישה, נבחר רב חדש לקהילה.

הרב עילאי עופרן פרסם את זהותו של הרב החדש לקהילה המוכרת וכתב, "תכירו את הרב איתמר פריש - תלמיד חכם ואיש מתוק במיוחד, שנבחר בימים האחרונים לשמש כרב החדש של בית הכנסת הדתי לאומי בשכונת הר נוף בירושלים, וייכנס שם לנעליו הגדולות של הרב רפי פוירשטיין, שפורש מהתפקיד אחרי שנים ארוכות. רבנות קהילה היא בעיני המקצוע הנפלא בעולם, ואין גבול להזדמנויות שהוא טומן בחובו. ברכות לרב איתמר ולקהילה שזכתה בו".

כזכור, לפניי מספר חודשים פורסם כי 20 שנה אחרי שהצטרף לקהילה הדתית לאומית בשכונת הר נוף שבירושלים הודיע הרב רפי פוירשטיין כי הוא פורש מרבנות הקהילה. הרב פוירשטיין שבמקביל משמש גם כיו"ר (עמית) ארגון רבני צהר ונשיא מכון פוירשטיין הודיע על עזיבתו מוקדם יותר לחברי הקהילה. 

במהלך כהונתו הוביל הרב רפי את הקהילה הדתית לאומית בהר נוף לקהילה מובילה ומגובשת בירושלים, הפך אותה למוקד של פעילות תורנית ותרבותית שמשכו אליה אלפי משתתפים מרחבי הארץ.

אחד המיזמים המיוחדים שהוביל וייסד הרב רפי היה בשיעור ליל הושענא רבא שאליו הגיעו ראשי העיר ניר ברקת ומשה ליאון, רבנים בכירים כמו הרב עדין שטיינזלץ והרב שי פירון, אמנים מובילים,  בין היתר, שולי רנד, מאיר בנאי ז"ל, דוד דאור ,רמי קליינשטיין, קובי אוז, שלמה גרוניך, קובי אפללו, מוש בן ארי,