רותם זיסמן כהן על תהליך החזרה בתשובה: "ההחלטה לעבור לכיסוי ראש מלא לא באה לי בקלות"

השחקנית והבמאית מספרת בראיון כיצד החליטה לעבור לכיסוי ראש מלא, "הבנתי שנדרשת פה חתיכת קפיצה, ולא הייתי מוכנה", ומה בעלה השחקן מוריס כהן אמר על זה, "קני מטפחות ליגה, את צריכה להתחיל להשקיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/21 14:44 ט בטבת התשפב

רותם זיסמן כהן על תהליך החזרה בתשובה: "ההחלטה לעבור לכיסוי ראש מלא לא באה לי בקלות"
רותם זיסמן כהן, צילום: צילום טל עבודי, באדיבות מגזין "לאשה"

השחקנית רותם זיסמן כהן הייתה מועמדת מספר פעמים לפרס אופיר היוקרתי, ולאחר שכיכבה בסרט "אבינו" לצד בעלה מוריס כהן, החליטה לעשות הפסקה. הפעם היא חוזרת לקולנוע בתור במאית. לרגל צאת סרטה הדוקומנטרי החדש, "בין החומות" על פלוגת מג"ב בעיר העתיקה בירושלים, דיברה על החזרה בתשובה ועל השינוי החיצוני שנגרר בעקבותיה. 

בראיון שהעניקה לאורית מרלין-רוזנצוויג בעיתון "לאשה", סיפרה על תהליך החזרה בתשובה, שבשנים האחרונות התעצם. "אני נזכרת ברגע שהיה לי, בפסח לפני שנתיים וחצי, ניקיתי את המטבח ופתאום שמעתי ברדיו את השיר של ישי ריבו ׳הלב שלי נקרע לשניים׳, והרגשתי שאני רגל בתל־אביב, שמסמלת את מעוז החילוניות והתאוות שלי, ורגל במקום רוחני, נקי וטהור. באותו רגע התיישבתי והתחלתי לבכות וחשבתי, איזה כיף לישי ריבו שהוא יודע מי הוא".

השער בלאשה

השער בלאשה צילום: צילום טל עבודי, באדיבות מגזין "לאשה"

ההחלטה לעבור לכיסוי ראש מלא לא באה לא בקלות, ובראיון היא מספרת כיצד עשתה זאת בהתחלה עקב בקשה של הגננת של בתה. "חושך מצרים. הרגשתי שבורא עולם מדבר איתי באותו יום. זה לא היה זר לי, שמתי כיסוי ראש בשבתות, אבל עכשיו היה לי קונפליקט פנימי: מה אני עושה להדסה? איך אני מחנכת אותה? מביאה אותה לגן עם כיסוי ואז מפזרת את השיער בבית? הבנתי שנדרשת פה חתיכת קפיצה, ולא הייתי מוכנה. בהתחלה הבאתי אותה לגן עם כיסוי מלא, ובבית הייתי עם כובע קסקט וקוקו. עברו חמישה חודשים עד שהתחלתי לשים כיסוי ראש ולאהוב את עצמי איתו". 

עוד היא סיפרה על התגובות של הטוקבקיסטים, שכתבו, "'בסדר, כיסוי ראש, אבל למה כזה כיסוי ראש מעפן?׳, ומוריס אמר, ׳טוב, קני מטפחות ליגה, את צריכה להתחיל להשקיע'. אני באמת אשקיע יותר, למה לא? חברה הביאה לי מטפחות של כריסטיאן דיור ושאנל אורגינל של סבתות, דברים של פעם, וגם מחנות בבני־ברק שמוכרת כיסויי ראש מהממים". 

בעבר אמרה בראיון לחדשות 13, "אנשים חושבים שאתה תוך שלוש דקות חוזר בתשובה. שם עליך מטפחת, שביס ונגמר הסיפור. בערך מגיל 6 שואלת שאלות קיומיות על העולם, מגיל 20 אני שומרת שבת, זה תהליך".