סיון רהב מאיר בביקורת על הספר של עמית סגל

בתוכנית השבועית שהיא מגישה יחד עם בעלה, התייחסה העיתונאית של חברת החדשות לספר החדש של הפרשן הפוליטי, וכמובן שלא שכחה להוסיף מסקנות משלה. "זה לא ספר על הפוליטיקה הישראלית, זה ספר על המוח של עמית סגל"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/10/21 13:46 ב בחשון התשפב

סיון רהב מאיר בביקורת על הספר של עמית סגל
סיון רהב-מאיר, צילום: יוסי רוזנבוים

העיתונאית המוכרת והאהובה של חברת החדשות, סיון רהב מאיר, מגישה מדי שבוע את התוכנית סופשבוע זוגי יחד עם בעלה, העיתונאי ידידיה מאיר, שמשודרת בגלי צה"ל. היום (ו') היא התייחסה לספר החדש של עמיתה, הפרשן הפוליטי עמית סגל

"הספר החדש הוא אירוע, ודאי ישראלי. אני באמצע הקריאה ובכל זאת כבר רוצה להתחיל לסכם", היא פתחה את הנושא והמשיכה בתיאור מסקנות הביניים שלה מהספר. "הוא באמת סוחף", המשיכה בהומור, "אם אני מוצאת את עצמי לא נרדמת במוצאי שבת בגלל לוי אשכול". 

"אנחנו נס, הקיום שלנו פה הוא לא רציונלי. עם שיוצא לגלות וחוזר אחרי אלפיים שנה מיותר ממאה מדינות, וגם שבעים ושלוש השנים שאחריהן הן נס", פתחה את המסקנה הראשונה מהספר, "כי אתה מבין כמה הדברים שברירים וארעיים. תרבות של סמוך ומזל. דווקא מפרטי הפרטים על בגין וגולדה אתה מבין את העוצמה. בכל החלטה כל העולם על כף המאזניים. יש מנה גדושה של פלאיות במהלך הזה וזה לא מרפה את ידינו מלהיות ריאליים".  

המסקנה השנייה של רהב מאיר מתבססת על מבנה הספר. "יש החלטה מעניינת בספר לקחת מכל ראש ממשלה את החלטת חייו, ולתאר רק אותה עם מניפה שלמה של סיפורים ופיקנטריה. עמית סגל הולך ושואל על כל ראש ממשלה מהם עיקרי הדברים שלו. גולדה, מלחמת יום כיפור. אשכול, מלחמת ששת הימים, וככה אפשר לזקק חיים של כל אחד להחלטה אחת". 

"זה לא ספר על הפוליטיקה הישראלית, זה ספר על המוח של עמית סגל", היא מסכמת, "הוא התחיל לכתוב אותו עוד בבטן של דבי סגל, וכותב אותו עד היום. הוא אוסף את כל מה שאי פעם קרה לו וכותב על זה. זה די מטורף".