עמית סגל: "המכשול המיידי על הישרדות הממשלה הוא רע"מ - היא על סף פרישה"

הפרשן הפוליטי מנתח ואומר כי בהנחה שגל הקורונה הנוכחי ידעך, המכשול המרכזי של ממשלת בנט הוא המפלגה הערבית הקטנה: "רע"מ נתקלת לראשונה בבירוקרטיה הממשלתית: פער גדול מאוד בין ההישגים ובין האיטיות המייאשת עד שהם נראים בשטח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/10/21 09:06 כה בתשרי התשפב

עמית סגל: "המכשול המיידי על הישרדות הממשלה הוא רע"מ - היא על סף פרישה"
יו"ר רע"מ מנסור עבאס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרשן הפוליטי הבכיר, עמית סגל, מציג הבוקר (ו') בטורו השבועי במוסף העיתון "ידיעות אחרונות", ניתוח של המצב הפוליטי בישראל לאחר שגל הקורונה הנוכחי ידעך. "המכשול המיידי על הישרדות הממשלה הוא בכל זאת רע"מ: על פי הדיווחים היא על סף פרישה מהממשלה, ועל פי הכחשות מנסור עבאס כמי שמבוטנת אל הקואליציה עד עולם".

סגל כתב שהאמת נמצאת איפשהו באמצע. "רע"מ נתקלת, לראשונה בתולדותיה, בבירוקרטיה הממשלתית: יש פער גדול מאוד בין ההישגים שהצגת ובין האיטיות המייאשת עד שהם נראים בשטח. למפלגות רגילות יש מכוניות שרד לנסוע בהן, לשכות להזמין אליהן מקורבים והחלטות לפנק בהן את הבוחרים. לרע"מ, שבחרה שלא לאייש אפילו את משרת סגן השר המסכנה שהועמדה לרשותה, אין כלום: עבאס רואה איך כולם סועדים בפנים והוא נותר בחוץ, רעב".

הפרשן הסרוג הזכיר בדבריו כי רע"מ איננה מפלגה אחת, אלא אוסף של סיעות יחיד. "עבאס אכן לא חולם על נטישה, אבל ווליד טאהא משדר סימני מצוקה ומאזן גנאים – סימני עצבנות. זה לא אומר שהפרישה קרובה: הרי אם המצב הציבורי של המפלגה גרוע בגלל הפרת הבטחות, אז אין סיבה ללכת לבחירות, ואם המצב ישתפר למה לפרק?".

לדבריו של סגל, הסיוע למפלגה הערבית הקטנה יגיע דווקא מאחד משירותי הביטחון "שם עדכנו לאחרונה את מי שצריך, שכדאי לבנות, והרבה, בערים הערביות. אם לצעירים לא יהיה היכן לגור, הם יזלגו עוד לערים המעורבות, שאותן מזהים במערכת הביטחון כפצצת זמן, לא כפוטנציאל לדו-קיום".

למרות המילים הרבות על רע"מ, סגל הוסיף כי בקואליציה מסכימים שהבעיה האסטרטגית הייתה ונותרה שר הביטחון בני גנץ. "למרות ההכחשות, משוכנעים שם במידע שהגיע, ולפיו פרקליט מוכר של נתניהו מנהל מו"מ עם פרקליט מוכר של גנץ כדי להקים ממשלה חלופית. בחדרי המו"מ שלהם האור עדיין דולק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן