יובל דיין מדברת: "טבעי לי לשיר גם מול גברים"

הזמרת האהובה התראיינה וסיפרה על הקורונה שאילצה אותה לנוח, על הכסף: "היה לי כל מה שהייתי צריכה", וגם למה מבחינתה אין קונפליקט בין החזרה בתשובה לשירה מול קהל מעורב: "עובדת על להיות אדם יותר טוב בעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/21 13:47 יא בתשרי התשפב

יובל דיין מדברת: "טבעי לי לשיר גם מול גברים"
יובל דיין, צילום: יובל בניאן

הזמרת המוכרת יובל דיין, שהתפרסמה לאחר שהשתתפה בעונה השנייה של תוכנית הריאליטי דה וייס, סיפרה לא פעם על הקרבה לדת ועל החיים בתור זמרת כל כך מוערכת. בראיון שמתפרסם במוסף שבעה לילות של העיתון ידיעות אחרונות, היא מדברת על הקורונה והקרבה לדת. 

אזרחים רבים נקלעו לקשיים כספיים עם פרוץ מגיפת הקורונה, ובייחוד בתחומי האומנות והמוזיקה, שם הסגרים שהובילה הממשלה גרמו לנזקים של ממש. "נקרע לי הלב רק על הצוות שלי והנגנים שלי, שמלווים אותי שמונה שנים. דאגנו להם במה שהיה אפשר אבל ברור שהיה קשה". היא מספרת. "לגבי עצמי, לא באמת דאגתי. אני חוסכת מלא, לא חיה בפיזור. אף פעם לא היה לי את הקטע של 'אחותי עכשיו את מרוויחה סכומים גדולים אז בואי נפוצץ'. כשעברתי לדירה הראשונה שלי לפני שש שנים, בתל־אביב, קניתי רק דברים יד שנייה למרות שכבר הרווחתי מספיק לקנות חדש. זה מה שהיה לי בסיסטם והיום אני חיה יותר בשלום עם הכסף".

"היה לי כל מה שהייתי צריכה, אבל ידעתי שאנחנו לא קונים את הכי טוב כל הזמן. יש איזו גישה בחברה שצריך תמיד הכי חדש והכי טוב, בטח כשיש לך. לי היה את כל מה שצריך אבל לא בפינוק. אחרי שאתה גדל ככה, הרצונות שלך אחרים ואתה רואה כסף באופן אחר. עדיין נצבט לי הלב כשאני מוציאה סכום גבוה. אני שמחה שזה ככה ולא הפוך, לזרוק על כל מה שבא. את זה לא הייתי אוהבת בעצמי". 

באמצע החודש שעבר התגלתה יובל כחולת קורונה, בפוסט שהעלתה אז לחשבון האינסטגרם שלה סיפרה כי נאלצה להיבדק לאחר ששהתה ליד חולה קורונה, ולאחר שהתגלתה כחיובית לנגיף ביטלה את ההופעות הקרובות. הזמרת הצעירה סיפרה כי מאז אותה עונה בדה וייס שהזניקה את הקריירה שלה היא לא לקחה חופש ולא יצאה למנוחה. אבל הקורונה גרמה לה להרפות את הלחץ. "אני בן־אדם שאפתן וזה מבורך, אבל העצירה בקורונה שמה לי תובנה בראש: תשמחי במה שיש לך. את שואפת לנקודה, מגיעה אליה ובכל זאת מרגישה בה חסרה. פתאום הקורונה אמרה לי: שנייה יובל, את בת 26 ,הספקת המון. מה שיש לך עד עכשיו מדהים. תמשיכי לשאוף הכי רחוק אבל בלי להילחץ, ותיזכרי תמיד במה שיש לך". 

על הקרבה לדת ותהליך החזרה בתשובה, שהתחיל אצלה לפני כמה שנים היא מספרת שלא היה מדובר במשהו זר לגמרי. "גם אצלנו, בבית באשדוד, תמיד היה קידוש ומֵיחם ופלטה, אווירת שבת. הרגשתי בגיל 19 שאני ממש חייבת שקט כדי להירגע. קריירה, צבא, אלבום ראשון, הופעות. אמרתי שאני צריכה לנוח לפחות בשבת. בהתחלה אמרתי, זה יהיה רק בלי טלפון, אבל כן אמשיך לנגן. פתאום קלטתי שהשירים הכי טובים שלי נכתבו במוצאי שבת אחרי שעשיתי הפסקה. היום אני דתייה. אני מתייחסת לקלנדר היהודי אחרת, מתכוננת לחגים, הלכתי לשמוע שופר, הולכת לבית הכנסת בערב שבת".

עוד הוסיפה, "כשאת פוגשת את העולם של הדת, את כל בוקר זוכרת שיש משהו מעליך, אני זוכרת שאת הכישרון שנולדתי איתו קיבלתי במתנה, ואני רוצה לעשות כמה שיותר טוב בעולם. זה לא 'אני ואני ואני וזה שלי'. הדת עוזרת ועזרה לי להיות עם רגליים על הקרקע, נותנת לי עוגן וביטחון".

באשר לאיסור שירת נשים מול גברים, מבחינת דיין זה בכלל לא חלק מהשיח. "זה לא משהו שמעסיק אותי בכלל, אין בי את הקונפליקט הזה. טבעי לי לשיר גם מול גברים. לא מרגישה שבנים או גברים מפריעים לי בקהל. אני לא עולה בצורה שחושפת אותי ברמה שמפריעה לי. לא מרגיש לי שזה פוגע בדתיות. אני עובדת על להיות בן נאדם יותר טוב בעולם. בקרוב אעשה דואט עם זמר ואין לי בעיה עם הדבר הזה. אם יהיו כאלה שייצאו מהאולם? זה שלהם וזה פוגע באמת הפנימית שלהם לדעתי".