"יש אהבה בעולם" | אביתר בנאי מסכם שנה

היוצר האהוב ערך סיכום שנה חשוף לקהל עוקביו ברשת החברתית, ויש לו גם מסר חשוב: "ראש השנה הוא זמן של בירור נקודת המוצא. יש אהבה בעולם. זאת נקודת המוצא שלנו השנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/21 09:50 כט באלול התשפא

"יש אהבה בעולם" | אביתר בנאי מסכם שנה
אביתר בנאי, צילום: מרים אלסטר

 

הזמר והיוצר האהוב, נצר למשפחת בנאי המפורסמת, כבר סיפר בעבר על רגישות הלב וכאבי החיים שמלווים אותו במשך שנים, יחד עם כישרון מוזיקלי מופלא. לקראת השנה החדשה, העלה הזמר לחשבון האינסטגרם שלו פוסט חשוף ובו הוא מסכם לעצמו את סיפור חייו. 

"לכבוד חודש אלול וזמן חשבון הנפש כתבתי לעצמי את סיפור חיי", הוא כתב, "ניסיתי להעלות את כל הזיכרונות ולפגוש את מי שהייתי ואת העבר שלי. כתבתי חמישים דפי פוליו. במהלך הכתיבה כל הזמן הרגשתי איך החיים שלי פעם היו ריקים וכואבים ואיזה מזל שעכשיו הם כבר לא". 

"תיארתי שוב ושוב זיכרונות כואבים. ביקורת עצמית, אשמה. כנות שורטת. חסרת פשרות.
כשסיימתי לכתוב עשיתי מעשה נועז וחשוף וקראתי את כל מה שכתבתי למורה דרך שלי. כשסיימתי לקרוא הוא אמר לי "אם אתה רואה ריקנות בחיים שלך אז, כנראה שאתה מרגיש ריקנות בחיים שלך גם היום. זה כמו שאשה בהריון רואה רק נשים בהריון ברחוב. מה שאתה מרגיש זה גם מה שאתה רואה". 

עוד הוסיף בנאי, שחזר בתשובה בעבר ומנהל אורח חיים דתי, כי "לחיות עם אלוהים זה לראות ולדעת שהוא איתך ושהוא היה איתך גם במקומות הכי רחוקים וכואבים, אתה אף פעם לא לבד. אף פעם לא היית. כל כך הרבה טוב היה בחיים שלך. תוסיף מזה קצת לסיפור המופלא והמדהים של חייך". 

"התחלתי לכתוב מהתחלה. שינוי נקודת המבט מרפאה אותי. סימן לבריאות נפשית היא חמלה ואומץ וצריך לעבור בכנות ובנכונות דרך החולי כדי להגיע לשם. זאת הדרך שאני בה נוסע.
עוד לא הגעתי, אבל אני נוסע. לומד לכתוב את הסיפור מהתחלה. בעיניים של אהבה".

את דבריו החשופים חתם בנאי בסיפור על דבר חכמה נוסף ששמע, "מורה אחר אמר לי השבוע שנקודת המוצא היא מה שאתה תמצא בסוף. אם נקודת המוצא שלך היא שיש אהבה בעולם, אתה תמצא אהבה בסוף. אם נקודת המוצא שלך היא האין על מי לסמוך תמצא את עצמך בסוף לבד.
ראש השנה הוא זמן של בירור נקודת המוצא. יש אהבה בעולם. זאת נקודת המוצא שלנו השנה". 

בשבוע שעבר התפרסם  ביצוע ייחודי של ניגון "ונסלח", במסגרת 'צמאה' – מיזם  מוזיקלי המחדש ניגונים חסידיים עתיקים והופך אותם לחלק מהפסקול הישראלי של כולנו.