אביתר בנאי בשיר חדש ומרטיט: ונסלח

הזמר והיוצר מבצע את הניגון בביצוע ייחודי ומרטיט, במסגרת 'צמאה' – מיזם  מוזיקלי המחדש ניגונים חסידיים עתיקים והופך אותם לחלק מהפסקול שלנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/21 12:59 כב באלול התשפא

אביתר בנאי בשיר חדש ומרטיט: ונסלח
אביתר בנאי, צילום: צילום מסך

תפילת 'כל נדרי', הפותחת את צום יום הכיפורים, מעבירה רטט בלב כל יהודי. לא משנה מי אנחנו, איך אנחנו נראים, באלו דעות אנחנו מחזיקים, מה עשינו ומה לא עשינו – כולנו נעמוד בבית הכנסת ונתחבר שוב לנקודה היהודית העמוקה והפנימית ביותר שבמעמקי נפשנו.

תפילת 'כל נדרי' מבטאת את ההשתחררות מהקשרים שכבלו אותנו במהלך השנה שחלפה. אנו מתירים את הנדרים, מתירים ופותחים את התסבוכות, משחררים את הפקעות שבהן נכרכה נפשנו. מעכשיו איננו כבולים עוד. אנחנו פותחים דף חדש ומתמלאים תקווה לשנה טהורה ונקייה יותר. בסיום 'כל נדרי' מכריזים החזן והקהל שלוש פעמים את הפסוק "וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְלַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכָם, כִּי לְכָל הָעָם בִּשְׁגָגָה". זו התשובה של הבורא להצהרת 'כל נדרי' שלנו. כשלנו ומעדנו בשגגה, אבל חזרנו לצעוד בדרך הישרה, והבורא מושיט לעברנו את ידו האוהבת: "סלחתי".

בחסידות חב"ד שרים את "ונסלח" בנעימה מיוחדת שהלחין החזן בעיירה ליובאוויטש, ר' יחיאל הלפרין. בלחן זה עולים בכל פעם לרובד עמוק ופנימי יותר. הזמר והיוצר אביתר בנאי מבצע את הניגון בביצוע ייחודי, במסגרת 'צמאה' – מיזם  מוזיקלי המחדש ניגונים חסידיים עתיקים והופך אותם לחלק מהפסקול הישראלי של כולנו.