עקיבא נוביק: "תורם 500 שקל לשוברים שתיקה"

העיתונאי הסרוג הגיב לדיווח בו מאיים הרב הראשי שיתפטר אם רפורמת הכשרות של השר כהנא תעבור. "אם באמת יתפטר, מצטרף למפלגת בל״ד, ועושה לייק למאה הציוצים האחרונים של אטילה שומפלבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/21 16:56 כה באב התשפא

עקיבא נוביק: "תורם 500 שקל לשוברים שתיקה"
צילום: יח"צ

רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, מוסיפה לעורר הדי התנגדות מצד הרבנות הראשית והעומדים בראשה. מוקדם יותר היום (ג') הודיע הרב הראשי האשכנזי, הרב דוד לאו, כי הוא מצטרף להחלטת מועצת הרבנות הראשית שיצאה אתמול. "הרבנות הראשית לישראל דוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות והיהדות בישראל". בכיכר השבת פרסמו שאחד מהרבנים הראשיים אף מאיים כי הוא יתפטר מתפקידו אם הרפורמה אכן תעבור.

למרות שלא צוין השם, ההנחה היא שהכוונה היא לרב יצחק יוסף שהתנגד בנחרצות יתר ואף כי מקורב יותר לכתבי האתר. בעקבות הפרסום, העיתונאי עקיבא נוביק התייחס לפרסום בציניות האופיינית לו ולא התרשם מהאיומים של הרב הראשי. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "אם הרב יצחק יוסף באמת מתפטר אני תורם 500 ש״ח לשוברים שתיקה, מצטרף למפלגת בל״ד, ועושה לייק למאה הציוצים האחרונים של אטילה שומפלבי".

אל העקיצה הצטרף גם העיתונאי החרדי יששכר זלמנוביץ', שגם הוא לא התרשם במיוחד מהאיום: "משווה ומעלה: אם הרב מתפטר וכו׳ אני תורם 1,000 ש"ח לארגון הלל, ועושה לייק למאה הציוצים האחרונים של סדי בן שטרית".  הבדיחה הפכה לויראלית וגולשים רבים הצטרפו להימורים, כשרבים מטילים ספק גדול על הנכונות של הרב הראשי להתפטר לא משנה מה תהיה הסיבה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן