אלוף העולם פרס הישג השנה הוענק לחנן בן ארי | לרשימת הזוכים המלאה

הזמר הסרוג זכה בפרס היוקרתי לצד בכירי המוזיקה בישראל. גם הזמרת נוגה ארז קיבלה כבוד וזכתה בפרס פריצת השנה בצל סערת ה-BDS. אתי אנקרי תקבל פרס מפעל חיים. מה נבחר לשיר השנה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/21 08:04 יא באב התשפא

פרס הישג השנה הוענק לחנן בן ארי | לרשימת הזוכים המלאה
חנן בן ארי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

באקו"ם מכריזים היום (ג') על הזוכים והזוכות בפרסים ליוצרי מוזיקה בישראל שנת 2020. הרשימה ארוכה ונוצצת וכוללת את הזמר הסרוג חנן בן ארי שזכה בפרס הישג השנה. אתי אנקרי קיבלה פרס מפעל חיים בגובה 35 אלף ש"ח. 'מסיבה' של יסמין מועלם יוכתר כשיר השנה.

צוות שופטים שכלל את יזהר אשדות, דורון מדלי, דני רובס, ליבנת בן חמו ונועם חורב יודיע היום על הזוכים המאושרים. חנן בן ארי, גרף את פרס "הישג השנה"  ע"ש יוסי בנאי. בנימוק לזכייה החמיאו לחנן וכתבו כי: "לפעמים נדמה כאילו היה כאן ומאז ומתמיד. בתבונתו וברגישותו, הצליח חנן לברוא שפה חדשה הייחודית רק לו, גם כשהוא מתעסק בנושאים שכתבו עליהם לא פעם". הזמר עדן חסון זכה גם הוא בפרס ע"ש סשה ארגוב שדומה באופיו ל"הישג השנה".  "הוא שובר מוסכמות ישנות של תעשייה, בעידן כמעט בלתי אפשרי שבו 'כל אחד רוצה להיות זמר', הוא מצליח להתבלט". נכתב על חסון.

למירית שם אור ואתי אנקרי יוענקו פרסי מפעל חיים, על אתי אנקרי נכתב כי: "מאז ותמיד הייתה ציפור נדירה בנוף המוזיקלי הישראלי, שהפיקה להיטים רבים שהתייחסו לניצול, הטרדות, בישירות, לא 'מתנחמדת ולא מתנצלת'. היא מהווה מודל לחיקוי והשראה עצומה עבור נשים ויוצרות". גובה הפרס אותו קיבלו השניים עומד על 35 אלף ש"ח.

בפרס "תגלית השנה" ע"ש ענבל פרלמוטר, זכתה הזמרת נגה ארז, שרק לאחרונה עוררה סערה סביב ספק תמיכה שלה בארגון ה-BDS. "הנחישות של ארז ושותפה ליצירה אורי רוסו, והמקוריות שהביאו בעירוב מקורי של סגנונות וקצבים הפך אותה, למרות שאיננה חדשה בעולם המוזיקה, לתגלית השנה".

"הישג השנה לאלבום" ע"ש עוזי חיטמן, הוענק לאלבום "עלייתו ונפילתו של שם טוב האבי" אותו יצרו תמיר בר, רביד פלוטניק וישי סוויסה. "מדובר באופרת היפ הופ, שמכיל שירים מצוינים ומקבץ את מיטב הכישרונות של סצינת ההיפ הופ הישראלית".

הלהיט "מסיבה" של הזמרת יסמין מועלם זכה בפרס ע"ש משה וילנסקי לשיר השנה. "יש בשיר חוכמה טקסטואלית ממזרית, לחן מדבק, הפקה מושלמת עם ביט נהדר וכריזמה אין סופית". 

אסף נחום מנכ"ל אקום מסר כי: "אחרי כמעט שנתיים שבהן תעשיית המוזיקה כמעט חדלה מלהתקיים, אני שמח לראות את ההתאוששות. ברכות לזוכים". 


הזמר חנן בן ארי מבצע את הלהיט מסיבה שגרף את הפרס.