השיר הישראלי המושמע ביותר בעשור האחרון: "מכתב לאחי"

אייל גולן, שלמה ארצי ואריק איינשטיין הם הזמרים המושמעים ביותר, אקו"ם מסכמת את העשור שחלף עם כל הנתונים על הביצועים השירים המבצעים והזמרים שעשו לנו את עשר השנים האחרונות במוזיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/19 10:08 יא באלול התשעט

השיר הישראלי המושמע ביותר בעשור האחרון: "מכתב לאחי"
צילום: פיני סלוק, משה נחומוביץ'

השיר "מכתב לאחי" שמבוצע על ידי הזמר קובי אפללו ונכתב והולחן על ידי עילי בוטנר הוא השיר הישראלי המושמע ביותר בעשור האחרון בהשמעות בתחנות הרדיו בישראל, כך נמסר מאקו"ם.  

בוטנר אמר על הזכייה בתואר ועל השיר: ״מכתב לאחי - כשמו כן הוא - שיר אישי מאד שנכתב לאדם קרוב אלי במיוחד, היה אמור לבטא את כל מה שרציתי לומר לאחי באופן ישיר ולא הצלחתי. זהו. פשוט. לא העליתי בדמיוני הפרוע ביותר, שעשור לאחר שחרורו ״מכתב לאחי״ יהדהד מכל בית בישראל ועדיין יהיה רלוונטי. אני מניח שחלק מקסמו של השיר טמון בעובדה שקובי אפללו מבצע אותו בכשרון אדיר, בחיוך שופע, ובאמונה שלמה, שכולנו אכן עוד נהיה מאושרים בסוף הדרך. אבל מבחינתי מרכיב לא פחות חשוב, כזה המשפיע על אריכות ימיו של השיר הספציפי הזה, טמון ככל הנראה במסר הנחבא בין השורות,  כולנו אנושיים, כולנו מתקשים, כולנו במסע ארוך ומפותל,  כולנו מחזיקים מטענים בבטן (גם אם לא רואים...), וכולנו - גם השונים והאחרים שבחברה -  בסך הכל מבקשים חיבוק חם ואוהבמודה לכל עם ישראל על החיבוק החם והאהבה העצומה בהן זכיתי דרך השיר ״מכתב לאחי״, וכמובן - מודה לאקו״ם על הפרס הנדיר והמיוחד הזה. הכבוד כולו שלי"

 

השירים שהגיעו במקומות הבאים הם: "שיר של יום חולין" בביצוע של אילנית וגם בגרסתו השניה בביצוע של מאור כהן. "מחוזקים לעולם" של אברהם טל. השיר "מחכה" בביצועים הנפרדים של ריטה ועידן רייכל. שיר נוסף לאברהם טל בעשירייה הראשונה הוא "אורות", וגם לזוהר ארגוב יש נציגות יפה של שלושה שירים בראש הרשימה "נכון להיום" "צל עץ תמר" ו"הפרח בגני".  

 

 

המבצע המושמע ביותר בעשור החולף הוא לא אחר מהזמר אייל גולן, במקום השני שלמה ארצי והשלישי אריק איינשטיין ז"ל. ואחריהם אפשר למצוא את הזמרים משה פרץ, שרית חדד, עומר אדם, עידן רייכל ועוד. 

 

 

באקו"ם סיכמו גם את השנה החולפת, תשע"ט, כאשר בשנה זו השיר המושמע ביותר הוא "יאסו" של סטטיק ובן אל, עדן בן זקן וסטפן לגר. השיר "רחוק מכולם" של עומר אדם הגיע למקום השני בשנה החולפת, ובמקום השלישי "ממה את מפחדת" של אייל גולן ובניה ברבי. לעומר אדם כמובן היו כניסות נוספות במקומות הגבוהים ברשימה. 
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן