אחרי הביקורת: שמוליק סילמן מתפטר מתפקידו במאוחדת

עידית סילמן נכנסה לכנסת ובעלה משלם את המחיר, בעקבות מינויה של סילמן לראש ועדת הבריאות בכנסת ביקורת רבה הופנתה על ניגוד העניינים. סילמן החליט להתפטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/21 11:30 כו בתמוז התשפא

אחרי הביקורת: שמוליק סילמן מתפטר מתפקידו במאוחדת
בני הזוג סילמן בכנסת, צילום: אוליבייר פיטוסי/פלאש 90

שמוליק סילמן הפך לאחרונה מאיש די אנונימי לבעל של אחת מחברות הכנסת המדוברות בישראל. עידית סילמן עושה לא מעט כותרות בכנסת, בין היתר בעקבות היותה יו"ר הוועדה המסדרת, תפקיד שמושך אש רבה מצד חברי האופוזיציה. סילמן מונתה גם לראש ועדת הבריאות, ובעלה החל לחטוף אש.

שמוליק סילמן שימש עד לאחרונה כמנהל מחלקת מגזרים בקופת החולים מאוחדת, מאז כניסתה של עידית לתפקיד בכירים רבים בקופות החולים התרעמו על ניגוד העניינים, אחד הבכירים אמר כי: "בעלה של סילמן חייב להתפטר". השבוע החליט סילמן לשים סוף לביקורת והודיע כי הוא עוזב את תפקידו.

משפחת סילמן בחרה שלא להגיב לפרסומים. כאמור, עידית נשואה לשמוליק ולהם שלושה ילדים: עילי, איתן ורוני. הילדים קרויים על שם הסבים והסבתות, כשאיתן קרוי על שמו של לוחם צה"ל איתן נאוֶה ז"ל שנהרג בקרב על גבעת התחמושת וידוע מהשורה האלמותית: "איתן לא היסס לרגע". 

סילמן מתמודד עם עוד שינוי בחיים, אחד מהם הוא ההפגנות שמגיעות לביתו לראשונה. בחודש שעבר  תועד סילמן כשהוא יוצא אל המפגינים, סילמן הודה להם, אך ביקש שיעזבו אותם במנוחה. "אתם לא הבוחרים שלנו. אם זה היה הפוך לא הייתם באים או באים בכובע אחר. אני שמח שאתם באים אבל החבר'ה שבאים שהצביעו לנו זה קצת שמחה לאיד וזה מפריע לי, אני מרגיש לא טוב עם זה. הלכתם לבלפור? אנחנו עוברים שבוע אני לא רוצה לדמיין מה עובר על נתניהו".