מארגון עתים למרכז מנומדין: התפקיד החדש של אלעד קפלן

מרכז מנומדין למשפט יהודי ודמוקרטי מבית הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר אילן הודיע על מינוי מנהל חדש. קפלן יחליף את ד"ר משואה שגיב, "אתגרי השנה האחרונה מחייבים להעשיר את הדיון סביב זהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 15:56 כד בתמוז התשפא

מארגון עתים למרכז מנומדין: התפקיד החדש של אלעד קפלן
צילום: ללא

מרכז מנומדין למשפט יהודי ודמוקרטי הודיע  על מינויו של עו"ד אלעד קפלן למנהל המרכז. קפלן הוא משפטן ויזם חברתי, עם ניסיון רב בניהול והובלת תהליכים אסטרטגיים, משפטיים וחברתיים. בתפקידו האחרון היה מנהל ארגון עתים והעניק סיוע לאלפי אנשים, תוך הגנה על זכויותיהם של עולים, מתגיירים ונשים שנתקלו בקשיים מול הממסד הדתי. כמו כן, הוביל אלעד פעילות משפטית וציבורית, שהגבירה את השקיפות, ההוגנות והשוויון בשירותי הדת. אלעד הוא מיוזמי בית הדין העצמאי 'גיור כהלכה' והיה שותף להקמה והובלה של מיזמים חברתיים לחיזוק דמותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ויצירת גשרים בין קהילות. אלעד הוא בעל תואר ראשון (בהצטיינות) במשפטים ומדעי המדינה ותואר שני (בהצטיינות) במדע, טכנולוגיה וחברה מאוניברסיטת בר-אילן, בוגר ישיבת מעלה גלבוע, ומתגורר ברחובות עם אשתו, ענבר, ושלושת ילדיו.

אלעד בירך על הבחירה בו: "אתגרי השנה האחרונה מחייבים להעשיר את הדיון סביב זהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אני שמח להצטרף למרכז, שפועל לפיתוח תשתית משפטית ומחקרית לחיבור מרכיבי הזהות הישראלית ושילובה בשיח הציבורי. זו זכות גדולה לעבוד עם חוקרות וחוקרים בעלי שם ואנשי מפתח בחברה הישראלית, במרחב האקדמי המקצועי של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן."

אלעד יחליף בתפקיד את ד"ר משואה שגיב, שמצטרפת כמרצה אורחת לאוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה וכחוקרת במכון הרטמן צפון אמריקה. תחת ניהולה של משואה המרכז הרחיב את תחומי עיסוקו, הפך לבית עבור חוקרים מגוונים ויצר שילובים חדשים בין פיתוח המחקר האקדמי לעשייה חינוכית וחברתית.

משואה בירכה: "מרכז מנומדין למשפט יהודי ודמוקרטי הוא אחד הגופים החשובים הפועלים כיום במדינת ישראל. הייתה לי הזכות לנהל את המרכז בשנים האחרונות ובמסגרת זו לקדם יצירה ופיתוח של ידע ושיח מחקרי-משפטי המחויבים לישראל יהודית ודמוקרטית. זכיתי לעבוד לצד אנשי ונשות חזון ומעשה, ולהכשיר כסוכני שינוי את דור העתיד של המדינה. אני מאחלת לאלעד הצלחה והנאה רבה ומשוכנעת שהמרכז ישגשג, יפרח וימשיך להתרחב תחת ניהולו."

פרופ' שחר ליפשיץ, ראש המרכז: "אני מברך את עו"ד אלעד קפלן על מינויו למנהל המרכז. ניסיונו הרב בתחומי המשפט והחברה, לצד ניסיון ניהולי עשיר, יאפשרו למרכז לתת מענה לאתגרי החברה הישראלית בשנים הקרובות. אני מברך את ד"ר משואה שגיב על תרומתה רבת השנים למרכז ולחברה הישראלית וצופה לה גדולות ונצורות בתפקידה החדש. פעילות המרכז מחזקת את התשתית הנדרשת לקיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומתאפשרת בזכות השותפות הייחודית בין אוניברסיטת בר-אילן וקרן מנומדין. צוות המרכז ימשיך לפעול בשנים הקרובות להעשרת השיח בתחום זה ויצירת הבנות בין קהילות שונות בחברה הישראלית."

מרכז מנומדין למשפט יהודי ודמוקרטי פועל במסגרת הפקולטה למשפטית באוניברסיטת בר-אילן. המרכז משלב פעילות אקדמית, חינוכית וציבורית לחיבור מרכיבי הזהות הישראלית ולחיזוק דמותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.