אחיות חדשות למערכת הבריאות

61 סטודנטיות זכו השבוע לקבל את התואר שלהן בסיעוד בטקס מרגש. במיוחד בתקופה מורכבת זו, הן יצטרפו אל מערכת הבריאות ויסייעו בהתמודדות עם האתגרים. " אין לנו יכולת לשלוט בכיוון ברוח, אך יש לנו יכולת לכוון את המפרשים".

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/21 20:26 יז בתמוז התשפא

אחיות חדשות למערכת הבריאות
האחיות החדשות, צילום: אבי חיון

בטקס שהתקיים השבוע הוענקו תארים ל-61 סטודנטיות לסיעוד בתכנית של המרכז האקדמי לב ובית הספר לסיעוד שערי צדק. בטקס השתתפו הבוגרות הטריות, בני משפחותיהן וסגל המרכז האקדמי לב ושערי צדק. במבחן הממשלתי של מנהל הסיעוד נרשמו 100% מעבר, ואחריו התחילו הבוגרות לעבוד במגוון תפקידים במערכת הבריאות.

"בחרתן מקצוע של נתינה עצומה. עברתן טבילת אש בשנתיים האחרונות, והצלחתן בגדול", אמר פרופ' חיים סוקניק, נשיא המרכז האקדמי לב. "נתתן טיפול רפואי, סיוע נפשי ואוזן קשבת למי שנזקק. מברך אתכן שתיישמו את הערכים שקיבלתן במרכז האקדמי לב ובשערי צדק. אנחנו גאים בכן".

פרופ' עופר מרין, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק ברך את הבוגרות הטריות: "בעידן הטכנולוגי נוצר ריחוק בין הצוותים הרפואיים לבין המטופלים. דברים שפעם קרו בתקשורת ישירה וברישום ידני מתנהלים באופן ממוחשב. זכרו שהתקשורת הישירה שלכן כאחיות עם המטופל זה מפתח להכל. הקשר הקרוב למטופל, השיחות עימו וההיכרות עם המשפחה לצד היכולות הקליניות שלכן בשטח מצילות חיים. מאחל לכן המון סיפוק מהמקצוע, בחרתן מקצוע מדהים."

"כאחיות, אנחנו חייבות לתקשר עם המטופלים שלנו, למרות שאנחנו בעידן דיגיטלי" הוסיפה ראש החוג לסיעוד, ד"ר אהובה ספיץ. "חשוב שנקפיד על תקשורת עם כל מטופל ונתייחס אליו בכבוד. אתן יצאתן לדרך בתקופה מורכבת עם המון אתגרים שמערכת הבריאות מתמודדת איתן. אין לנו יכולת לשלוט בכיוון ברוח, אך יש לנו יכולת לכוון את המפרשים".