"ידעתי שאני בדרך הנכונה בזכות הערכים היהודיים": שגריר ארה"ב לשעבר נפרד

דיוויד פרידמן סיים את תפקידו כשגריר, ועם סיום הגבלות הקורונה ערכו לכבודו במרכז שלוה מסיבת פרידה. "במשך כהונתי כשגריר, השתדלתי בכל יום לעשות דברים טובים ונכונים. אבל, לא תמיד אתה יודע להעריך את האימפקט שלהם לאורך זמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/21 08:56 ה בתמוז התשפא

"ידעתי שאני בדרך הנכונה בזכות הערכים היהודיים": שגריר ארה"ב לשעבר נפרד
השגריר היוצא דיוויד פרידמן , צילום: איתמר גינזבורג

אמש (ב') התקיים ערב פרידה, הוקרה ותודה לשגריר ארה"ב בישראל לשעבר דיוויד פרידמן אשר לא קיים ערב פרידה בסיום תפקידו עקב הקורונה. את הערב אירח ארגון שלוה במרכזו בירושלים לטיפול באנשים עם מוגבלויות, ואורחים רבים הגיעו לכבד את השגריר לשעבר.

בין האורחים היו הרב הראשי לישראל לשעבר ישראל מאיר לאו, הכומר האוונגליסט ג'ון הייגי, יו"ר אגודת הידידים של עמותת שלוה אודי סביון, הפילנתרופ דניאל שטראוס ורעייתו ג'ויס, שופט בית המשפט העליון בארה"ב ריצ'ארד ברנשטיין, יעקב הלפרין, שאול זילברשטיין, ברוך שקלים, אירית ורטהיימר ועוד.

צילום: איתמר גינזבורג


את הערב התחיל פרידמן בסיום כתיבת ספר תורה שהוענק לו ורבים מיהודי העולם כתבו בו כגון ג'ארד קושנר, רוה"מ לשעבר בנימין נתניהו, הרב לאו, הרב אבוחצירה ועוד רבים מהארץ ומהעולם. לאחר סיום כתיבת הספר, נשאו דברים הרב הראשי לישראל לשעבר ישראל מאיר לאו, קלמן סמואלס נשיא ארגון שלוה, איש העסקים וחברו הקרוב של השגריר פרידמן דדי גראוכר, אבי סמואלס יו"ר שלוה העולמי וכן נשיא מדינת ישראל הנבחר ויו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג בירך באמצעות וידאו.

דיוויד פרידמן נשא דברים גם כן ואמר "במשך כהונתי כשגריר, השתדלתי בכל יום לעשות דברים טובים ונכונים. אבל, לא תמיד אתה יודע להעריך את האימפקט שלהם לאורך זמן. למרות זאת, בסוף היום ידעתי שאני בדרך הנכונה והכוונה היא הנכונה בזכות הערכים היהודיים. לכן, סיום תפקידי לפרישה עם קבלת ספר התורה, זה הכי סימלי שיש. מרגש אותי מאוד להיות בשלוה, אני נדהם ומעריך את מה שעשו פה. ארגון שלוה מציג את הטוב שבנפש האדם בצורה הטובה ביותר שיש".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן