כוחן לאורייתא: 9 נשים השלימו את ההכשרה למורות להלכה

אירוע סיום של תכנית ההסמכה ל"מורות להלכה - מנהיגות רוחנית-הלכתית" של מתן: "העובדה שנולדנו בדור בו שערי בית המדרש פתוחים בפני נשים היא זכות, מחויבות ושליחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/21 18:23 ל בסיון התשפא

כוחן לאורייתא: 9 נשים השלימו את ההכשרה למורות להלכה
צילום: Michael Katz

אמש (ד') התקיים בבית "מתן השרון" ברעננה טקס חלוקת תעודות לבוגרות תכנית מורות להלכה של "מתן". תשע נשים סיימו את המחזור השני במסלול ההכשרה של "מתן" למורות להלכה, וכעת יתחילו לשמש כמשיבות הלכה בהלכות נידה ואבלות, בכל מעגל אליו יידרשו, וזו בדיוק מטרת התכנית. בנוסף אליהן, סיימו גם ארבע נשים נוספות את "תכנית שבת" והן ממשיכות ללימודי איסור והיתר, במסלול שאורכו שש שנים. 

במהלך מסלול הלימודים, ליווה אותן צוות הכולל את הרבנית שני טרגין, הרבנית בתיה קראוס, הרב הדיין בצלאל דניאל,  והרב חן שריג, בשיתוף  עם הרב יוסף כרמל ראש כולל ואב"ד ארץ חמדה, הרב שלמה אישון והרב יוסף צבי רימון, שהצעידו אותן יחד בלימוד המעמיק והיסודי אליו נכנסו מתוך רצון ללימוד, ולשליחות.
 
בין הבוגרות ניתן למצוא: רופאה אונקולוגית המתמחה בבריאות האישה שהקימה את "רופאות להלכה", פורום של רופאות תלמידות חכמים, מובילה רוחנית באולפנה (עד היום התפקיד היה רק של גבר), מלווה רוחנית מוסמכת לחולים סופניים ובני משפחתם ומשלבת את עולם ההלכה בעבודתה, רבנית בית כנסת, עו"סית העוסקת בטיפול במשפחות מהמגזר הדתי והחרדי הנתונות בהתנגשות בין תפיסתם הדתית ללקויות נפש ועוד  
 
מייסדת ומנהלת מתן, הרבנית מלכה בינה פתחה את האירוע ובירכה את הבוגרות ולאחריה עלתה לדבר הרבנית אשרה קורן ראשת מתן השרון שציטטה את דברי הרב סולובייצ'יק על השליחות והוסיפה: "כל אחת ואחת מכן היא שליחה של להאהיב את תורת ה' על הבריות. זה שנולדנו בדור הזה ששערי בית המדרש פתוחים לפנינו זו זכות, מחויבות ושליחות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן