נפטר "המלאך של המשפחות השכולות"

אבישי טבת, חבר גן שמואל ופעיל במשך שנים רבות במטה הקיבוץ הדתי, הלך לעולמו בגיל 73, לאחר שנאבק בתקופה האחרונה במחלה קשה. הותיר אחריו אישה וילדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/21 11:27 כב באייר התשפא

נפטר "המלאך של המשפחות השכולות"
אבישי טבת ז"ל, צילום: דוברות

תנועת הקיבוץ הדתי מרכינה ראש עם לכתו של אבישי טבת, בגיל 73, שנאבק לאחרונה במחלה קשה. הותיר אחריו אישה וילדים. טבת ז"ל חבר גן שמואל ופעיל שנים רבות במטה הקיבוץ הדתי. 

ב-1982 התמנה למפקד ר"מ 2 ברמב"ם, תפקיד אותו מילא במשך תשעה חודשים. עם סיום תפקידו בצבא קיבל פניה מהקיבוץ הארצי לרכז את תחום הנפגעים והטיפול במשפחות פצועי צה"ל. לאחר זמן מה החל לעשות זאת גם מהתק"ם וגם מהקיבוץ הדתי.

בהגדרת תפקידו, שמר על קשר עם משפחות שכולות, נכים פגועים וחיילים לקראת גיוס, עסק בבעיות פרט שדרשו רגישות, והיה עבור רבים וטובים חבר אמת, אוזן קשבת, מורה הדרך, מפלס המכשולים.

הדברים שעשה אבישי היו בגדר "משני חיים", לאנשים רבים בקרבנו. הרוח הטובה, חברות האמת, הידע והמקצועיות שצבר אבישי, והקשרים שיצר - היו לשם דבר, ולפלא בעיני רבים. אנו מוקירים תודה עמוקה לאבישי על הפעילות הענפה שהפכה את פועלו בסופו של דבר למפעל חיים. תנועת הקיבוץ הדתי נפרדת בכאב ומשתתפת בצערה של המשפחה ושל בית גן שמואל.