איזה לאום מופיע בתעודה הלידה של אדם אהריש הלוי? אמו לוסי חושפת

אשת התקשורת הערביה הנשואה לשחקן המצליח צחי הלוי, מדברת על הברית שערכו לבנם, ועל ההחלטה לרשום אותו בתעודת הלידה כחסר דת. "היה קטע נחמד כשיצאנו מבית החולים, כשהלכנו לרשום את אדם בדלפק של משרד הפנים", מתארת אהריש

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/21 11:56 ד באייר התשפא

איזה לאום מופיע בתעודה הלידה של אדם אהריש הלוי? אמו לוסי חושפת
לוסי אהריש, צילום: הדס פרוש-פלאש 90

לאחר לידת בנם לפני כחודש וחצי, אשת התקשורת הערביה, לוסי אהריש, הנשואה לשחקן המצליח צחי הלוי, מספרת בראיון למוסף "שבעה ימים" על ההחלטה להינשא ליהודי, על תגובת ההורים, וגם על הרישום של הבן, אדם אהריש-הלוי כחסר דת. 

בעבר אמרה אהריש כי ויתרה על הרעיון לצאת עם גבר ערבי, ואף הבטיחה להוריה שעם גבר יהודי היא לא תתחתן. איך בכל זאת התחתנה עם הלוי? "הם לא כל כך הסתדרו איתי, הגברים הערבים. הייתי יותר מדי בשבילם. ומצד שני, יצאתי עם גברים יהודים שהייתה להם בעיה עם הדעות הפוליטיות שלי. פעם יצאתי עם איזה בחור מאוד שמאלני, ובסוף הוא נפרד ממני, כי הוא אמר לי שאני ימנית מדי בשבילו. כל החיים שלי רציתי רק להיות חופשייה להיות אני, ופשוט לא הייתי מוכנה לבצע בעצמי תיקונים כדי להתאים להיות רעיה עדינה של מישהו. בגלל זה האהבה שלי לצחי היא סוג של נס. יש בינינו איזו הסתדרות טבעית".

לדבריה של אהריש, הוריה למדו לחיות עם זה שלבסוף התחתנה עם יהודי. "זה ככה גם עם ההורים. מה שכן, לשני האבות היה קשה בהתחלה עם הרעיון שהילדים שלהם יוצאים עם בני דתות שונות". בהתחלה שניהם דאגו מה יהיה עם הילדים, "אבל איזה יופי זה נהיה עם השנים, אנחנו פשוט חיים יחד אחד עם המנהגים של השני".

אשת התקשורת הערביה, סיפרה כיצד החליטו כי בתעודת הלידה של בנם, תחת סעיף הלאום הוא יופיע כחסר דת. "כשהלכנו לרשום את אדם בדלפק של משרד הפנים. הפקידה כותבת 'לאום: יהודי', ואני עושה עם העיניים לצחי, והיא קולטת שיש בעיה, אז היא מסתכלת על צחי ואומרת – מה, אתה לא יהודי? אני אומרת לה, ’לא הוא, אני‘. היא שואלת, אז מה לכתוב, מוסלמי או ללא דת? ובזה בחרנו, ללא דת. תחת הסעיף לאום בתעודת הלידה, זה מה שכתוב לאדם".

על התגובות שקיבלו בני הזוג לאחר הברית היא סיפרה: "הייתה תמונה שאבא שלי עומד עם הכיפה, וצחי עוטף אותו בתוך הטלית שלו יחד עם הבן שלו דין לרגע אחד, ואנשים התחרפנו מזה. מה חשבתם, שאבא שלי יעמוד בברית של הנכד שלו ולא ישים כיפה? אם זה לא לכבד את הדת, אז מה כן?". אהריש הוסיפה: "ובכל זאת, גם החברה הערבית וגם היהודית, לשתיהן יש טענות אלינו". 


(לוסי אהריש במנולוג על החתונה עם צחי הלוי)