בפעם הראשונה: חיילת דתייה סיימה קורס חובלים

יעלה אשווגה, בת 21 מהיישוב קרית נטפים שבשומרון, היא תהיה הדתייה הראשונה שסיימה קורס חובלים בחיל הים. יו"ר ימינה ברך את החובלת הצעירה: "יעלה - שה' ישמור עלייך ואת תשמרי על בטחון ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/21 10:52 יט באדר התשפא

בפעם הראשונה: חיילת דתייה סיימה קורס חובלים
סיום קורס חובלים. ארכיון, צילום: פלאש 90

היסטוריה בצה"ל: הצוערת יעלה אשווגה, 21, סיימה קורס חובלים של חיל הים ותהיה הדתייה הראשונה שסיימה את הקורס. אשווגה היא תושבת קרית נטפים שבשומרון, ובוגרת הולפנה שבאלקנה, כמו כן הייתה חניכה ומדריכה בבני עקיבא. היא בת בכורה להוריה, ואחות לעוד ארבעה אחים ואחיות, וגם אחותה משרתת בחיל הים, כמפקדת בקורס אלקטורניקה בבסיס ההדרכה של החיל.

את הקורס היא סיימה היום (ד') יחד עם עוד 33 צוערים, שהשלימו את אחד הקורס הנחשבים כיוקרתיים ביותר בצה"ל. בנוסף לאשווגה עוד שתי נשים נוספות השלימו גם הן את הקורס, שהוא גברי ברובו. הקורס נערך במשך שנתיים וארבע חודשים, לאחריו כלל המסיימים חותמים לשירות קבע בן לפחות חמש שנים בו ישמשו כקצינים ומפקדים בספינות חיל הים. 

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ברך את אשווגה על ההשיג: "מזל טוב יעלה אשווגה, החובלת הדתיה הראשונה בצה״ל. בשבילי זה אישי ומרגש במיוחד, כי יעלה היא הבת של שרון ואמיר. אמיר הוא חברי הטוב מהילדות בחיפה, ואני זוכר כשיעלה נולדה. יעלה היא בוגרת אולפנת אלקנה, וצמחה כחניכה וכמדריכה בבני עקיבא, והיא יחד עם בנות שירות לאומי וחיילות צה״ל מבטאת את רוח ההתנדבות והתרומה שעליה התחנכו. אני זוכר גם איך אחי הבכור אשר סיים בהצטיינות קורס חובלים ואיך כולנו (גם משפחת אשווגה איתנו) התרגשנו. יעלה—שה׳ ישמור עלייך ואת תשמרי על ביטחון ישראל".

הידיעה על אשווגה מגיעה אחרי בדיוק חודש מאז ארגון 'חותם', המוביל קמפיין מתמשך נגד גיוס בנות דתיות לצה"ל, הציג נתונים בהן נשים דתיות המתגייסות חוזרות יותר בשאלה. הקמפיין קיבל תגובות נזעמות כנגד, בעיקר מצד חיילות דתיות ששירתו בצה"ל ושיתפו את החוויה שלהן. בארגון נאמני תורה ועבודה אף השיבו להם והציגו נתונים המראים תוצאות שונות משל ארגון 'חותם'.