רגע לפני הסגר: ראיון עם הרב אהד טהרלב שחיתן הבוקר את ביתו

חתונות רבות הוקדמו עם ההחלטה על הסגר השלישי ורבים נאלצו לשנות בטווח קצר את תכניותיהם. בראיון לכיפה סיפר הרב אהד טהרלב שהקדים את חתונת בתו להיום, משום אילוצי הסגר השלישי

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 27/12/20 19:03 יב בטבת התשפא

רגע לפני הסגר: ראיון עם הרב אהד טהרלב שחיתן הבוקר את ביתו
חתונה בת הרב טהרלב, צילום: אלי ברקו

זוגות רבים שתכננו להתחתן בשבועות הקרובים הקדימו את חתונתם לימים האחרונים, לפני תחילת הסגר, ונאלצו לתכנן הכל מחדש. הרב אהד טהרלב, ראש מדרשת לינדנבאום, ואשתו אביטל, חיתנו הבוקר את בתם רננה עם בן זוגה אורי דוד שוק, חתונה שהוקדמה בשבוע וחצי עקב אילוצי הסגר השלישי.

בשיחה עם הרב טהרלב הוא מספר כי ביום חמישי החתן והכלה הבינו כי עליהם לקבל החלטה האם לדחות את החתונה או להקדימה לראשון בבוקר, רגע לפני שנכנס הסגר: "לא יכולנו לדעת מה יהיה לאחר הסגר ולא דוחים חתונה. זריזים מקדימים לשמוח וב"ה התהפך לטובה, החתונה התקיימה ברגע האחרון בחוף נווה מדבר על שפת ים המלח, מקום סמלי, שדווקא לידו, ליד ים המוות, יש תיקון גדול על ידי המשכיות של חיים".

הרב טהרלב אומר כי הם נאלצו להתמודד עם שינויים בהזמנת האורחים "זוהי התקופה, כך ההנחיות". עוד הוא מספר כי החתונה הייתה "לפי כל הכללים ואכן היה מספר מצומצם של מוזמנים, רק משפחה גרעינית ומעט חברים". מנגד הוא אומר כי "לא הייתה חתונה גדולה ועדיין הייתה חתונה מיוחדת. זוהי שמחה גדולה בשבילנו במיוחד אחרי השכול שעברנו".

איך התמודדתם עם השינויים?

"נאלצנו לארגן חתונה מהרגע להרגע, אבל מבחינתנו זו הייתה השגחה פרטית. למרות שכל הספקים היו אחרים, שלא הכרנו, היה מדהים, כי אנשים פותחים את הלב, רוצים לעזור ולסייע. היה מאוד מרגש. הקורונה מלמדת אותנו שכשמקלפים את הקליפות, נשאר הדבר עצמו. השמחה גדולה מאוד, בלי קליפות. הייתה שמחה גדולה בשמיים ובארץ".