קורין גדעון סופדת לאדמו"ר מפיטסבורג: "נפטר דוד מוטי"

אשת התקשורת ספדה לאדמו"ר שהלך לעולמו בתחילת השבוע, וסיפרה על הקשר בינו לבין בעלה. "הוא היה אמנם אדמו״ר, אבל תמיד התייחס לחילי כמו בן. הייתה לנו גם הזכות הגדולה שיברך אותנו בחתונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 09:11 יח בתשרי התשפא

קורין גדעון סופדת לאדמו"ר מפיטסבורג: "נפטר דוד מוטי"
קורין גדעון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום ראשון הלך לעולמו האדמו"ר מפיטסבורג, רבי מרדכי יששכר בער לייפר זצ"ל שנפטר מנגיף הקורונה. מותו הכה רבים מחסידיו בתדהמה היות והרב היה רק בן  64 שנים במותו. אשת התקשורת ומנחת הטלוויזיה קורין גדעון התייחסה לפטירתו של האדמו"ר וכתבה על הקשר בינו לבין בעלה חילי. "לפעמים החיים מכים בנו חזק... חילי חוגג היום יום הולדת, אבל במקום להתעורר לשמחה, התעוררנו לבשורה קשה מאד - הדוד האהוב והקרוב ביותר אליו נפטר" כתבה גדעון.

"האדמו״ר מפיטסבורג זצוק״ל, שהיה פשוט דוד מוטי בשביל חילי", כותבת גדעון "תמיד חילי סיפר לי איך בתור ילד כל כך אהב לנסוע לחצר שלו לאשדוד, להתארח שם בשבת, להיות לצידו ב׳טישים׳. הוא היה אמנם אדמו״ר, אבל תמיד התייחס לחילי כמו בן". עוד סיפרה גדעון כי האדמו"ר אף "בירך אותנו בחתונה". לבסוף כתבה: "קצרה היריעה מלהכיל את כל פועלו של האדמו״ר אבל אחד הדברים שהכי ייחדו אותו הייתה האהבה הגדולה שלו למוזיקה והוא ידוע בניגונים הרבים שהוא הלחין. היום הזה הוא יום שמערבב בתוכו חיים ומוות, אבל זה כנראה טבעו של עולם. יהי זכרו ברוך".

פטירתו של האדמו"ר גם הובילה למחדל בישראל כאשר אמש (ב') אלפי חסידים השתתפו במסע ההלוויה שנערך באשדוד באישור המשטרה. לאחר שכוחות המשטרה החלו לפזר את המלווים שלא הקשיבו להנחיות, החלו עימותים קשים בין תלמידי הרב למשטרה.