עיתונאי הארץ מודה: "פגעתי בקטינות - יוצא לחופשה"

בעקבות תחקיר שיתפרסם עליו כל יחסים עם קטינות, העיתונאי רועי צ'יקי ארד השעה עצמו: "אני לוקח עצירה מוחלטת לזמן בלתי מוגבל של כל פעילות, ויוצא לנידוי-עצמי וחשבון-נפש", כתב

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/20 08:42 כא באלול התשפ

עיתונאי הארץ מודה: "פגעתי בקטינות - יוצא לחופשה"
עתון הארץ

העיתונאי והיוצר רועי צ'יקי ארד פרסם אמש (ד') פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, לקראת פרסום תחקיר מאת שרון שפורר במגזין האינטרנטי "המקום הכי חם בגיהנום" הכולל, לדבריו, "אמירות קשות מאוד על קיום יחסי מין עם קטינות בתחילת שנות העשרים לחיי ויחסים במצב שכרות לאחר מכן". בעקבות התחקיר הודיע ארד על הפסקה מיידית של עבודתו ב"הארץ" ועזיבת עריכת כתב העת "מעין"

"אני רוצה לעדכן את חברותיי וחבריי כי מחר עומד להתפרסם עלי תחקיר של שרון שפורר ב"מקום הכי חם בגיהנום" עם אמירות קשות מאוד על מין עם קטינות בראשית האלפיים, כשהייתי בתחילת שנות העשרים שלי, ויחסים במצב שכרות לאחר מכן. בעקבות התחקיר, הודעתי למעסיקיי על הפסקה מיידית, לזמן בלתי מוגבל, של עבודתי בהארץ. כמו כן מצאתי מחליפה בניהול עמותת מעין שתפעיל את כתב העת בלעדיי", כתב ארד. 

ארד הסביר כי הוא התבייש בעצמו על מעשיו: "גם אם אני לא זוכר את הדברים המתוארים, לבי נשבר ויוצא אל הנשים שנשאו לפעמים שני עשורים שלמים תחושות עכורות כל כך בנוגע אלי. טוב שהמוגלה פרצה החוצה. אף שלא היה בי זדון, העיוורון הוא דבר לא פחות נורא. אני מתבייש בעצמי. גם אם הודות למאבק נחוש, היחס לנשים השתנה מהתקופה המתוארת במרבית האמירות בכתבה, למין הגברי ולי נותרה עוד עבודה רבה על עצמנו עד שנשים יוכלו לחיות בביטחון, בכבוד ובשוויון, וכדאי לציין יוזמות חיוניות לשמירה על מרחב בטוח לנשים בחיי הלילה כמו עמותת "לילה טוב", שהלוואי והיו פועלים אז".

העיתונאי הוותיק התנצל בפני הנשים: "מלא עצב, אני מבקש סליחה מכל אישה שהרגישה אי פעם שפגעתי בה. כמי שביקש להפוך את העולם לרע פחות ואף לטוב יותר, שחשב את עצמו כמקדם נשים ואפילו עומד בצד הנשים – אני חש ככישלון. כל מאבקיי הרושפים וכתבותיי החברתיות נראים לי כרגע כמו בדיחה גרועה מול הצער הגדול הזה".

לסוף הסביר ארד כי הוא לוקח חופשה מתפקידו: "ציבורית, אבל גם אישית, לא אוכל להמשיך בעסקיי כרגיל כשעננה כהה כזו מרחפת על ראשי, נוגסת בנשמתי. איך אוכל עכשיו לפרסם שירים, להופיע בבגדים מצחיקים או לכתוב כתבות? למרבה הצער, אי אפשר לצעוד בזמן לאחור. כדי לא להישאר רק במילים יפות, אני לוקח עצירה מוחלטת לזמן בלתי מוגבל של כל פעילות, ויוצא לנידוי-עצמי וחשבון-נפש".