אחרי 35 שנה: הקצין הסרוג צביקה פייראיזן משתחרר מצה"ל

בצה"ל נערך היום טקס חילופי מפקדים בחיל החינוך. תת אלוף אופיר לויוס יכנס לתפקיד קצין חינוך ראשי במקומו של תת-אלוף פייראיזן המסיים את שירותו הצבאי. פייראיזן: "החינוך בצה"ל נועד לחנך לאהבת המולדת ולאהבת העם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 14:26 יד באב התשפ

אחרי 35 שנה: הקצין הסרוג  צביקה פייראיזן משתחרר מצה"ל
הקחצ"ר היוצא תא"ל פייראיזן, מפקד אכ"א האלוף אלמוז והקחצ"ר הנכנס תא"ל לויוס , צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מוסר כי אתמול (ב'), נכנס תת-אלוף אופיר לויוס לתפקיד קצין חינוך ראשי. טקס החילופים נערך במתכנות מצומצמת ב"יד לשריון" בלטרון, במעמד ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, מפקדים ובני משפחה. תת-אלוף אופיר לויוס מחליף בתפקידו את תת-אלוף צביקה פייראיזן אשר כיהן כקצין חינוך ראשי במהלך שלוש השנים האחרונות.

תת-אלוף צביקה פייראיזן מסיים את שירותו הצבאי לאחר 35 שנות שירות. במהלך שירותו היה נווט קרב, מפקד להק, ענף ובסיס בחיל האוויר. פייראיזן בן 53, גדל בנווה צוף ולמד במדרשיית נעם בפרדס חנה ובישיבת ההסדר קרני שומרון. הוא תושב רחובות, אב לחמישה וסב לארבעה נכדים. 

תת אלוף אופיר לויוס, התגייס לסיירת מטכ"ל, מפקד יחידת מיתר, מפקד חטיבת "הבקעה", ותפקידו האחרון היה ראש מחלקת תכנון באגף התכנון. כשהיה לויוס סגן מפקד גדול 13 בחטיבת גולני הוא איבד את רגלו בפיצוץ מטען חבלה ברצועת עזה. לויוס בן 45 גר בקיבוץ בית רימון ואב לשישה ילדים. 

מדברי קצין חינוך ראשי היוצא, תת-אלוף צביקה פייראיזן: "לכך נועד החינוך בצה"ל – לחנך לאהבת המולדת, לצדקת הדרך, לכבוד האדם, לאהבת העם עליו הוא נשלח להגן. הוא עושה זאת דרך לימוד מורשת המדינה, מורשת צה"ל, מוקדמת היהדות וערכים אוניברסליים הנוגעים בכבוד האדם. כי צה"ל נחוש שחייליו ינצחו. ינצחו – ויישארו אדם הראוי לצלמו. זהו צה"ל – צבא שכל ייעודו לנצח ולהגן על המדינה ויש לו מצפן ערכי – הוא 'רוח צה"ל', ולערכים המופיעים בו הוא מחנך על ידי מפקדיו. זהו צה"ל – הוא לא רק מגן האומה. האדם בו יקר והמפקדים יעשו ככל יכולתם להוביל את פקודיהם לכל מקום מתוך דוגמה אישית".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן