מכון פוע"ה במפגש עם השר אביטן: "עם ישראל חייב לכם המון"

במפגש עם השר לשירותי דת סקרו בכירי מכון פוע"ה כיצד בכל תחומי המכון, המכון עומד בקדמת החדשות ההלכתית והרפואית. במסגרת פעילות המכון נולדו לפחות כ-100,000 ילדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 11:02 טו בתמוז התשפ

מכון פוע"ה במפגש עם השר אביטן: "עם ישראל חייב לכם המון"
צילום: הסברה פוע"ה

בכירי מכון פוע"ה ביקרו השבוע בלשכתו של השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן. השר קיבל אותם במאור פנים ובחמימות רבה. הרב יצחק נסים, רב יועץ ופוסק במכון במשך למעל מ-20 שנה סיפר לשר על תפקידיהם הרבים של רב יועץ ופוסק וכיצד 12 רבנים עונים מידי יום ל-300 פניות בתחומי הפוריות, הריון, לידה, טהרת המשפחה ואישות. הרב סיפר לשר על פניה שהגיעה למכון לפני מספר חודשים מהמזרח הרחוק מזוג שאינם דתיים, אך שומרים במסירות נפש על טהרת המשפחה ואינם נפקדים בילד במשך שנים.

לדברי הרב נסים: "לאחר שיחת עומק הבנו שהאישה מחמירה על עצמה בתחום הטהרה מחוסר ידיעה. הגשנו בפני הזוג את הפתרונות והצענו שיגיעו לארץ לטיפול. הזוג הגיע, עברו טיפולים בארץ וחזרו כעבור כחודשיים בהריון לארץ מגוריהם. כמובן המשכנו ללוותם במהלך ההריון ולאחר הלידה".

ישראל שטיינמץ מנהל מכון פוע"ה סקר עבור השר את פועלו של מכון פוע"ה במשך 30  שנה והמחיש בפניו כיצד בכל תחומי המכון, המכון עומד בקדמת החדשות ההלכתית והרפואית. המכון כיום מונה למעלה מ-100 עובדים המתפרסים בישראל, ארה"ב אוסטרליה, רוסיה וצרפת, ובקרוב דרום אמריקה. במסגרת פעילות המכון נולדו לפחות כ – 100,000 ילדים.

הרב בורשטין הבטיח לשר להמשיך ולקיים שיתופי פעולה עם כלל המרכזים הרפואיים וארגונים רבים הנושקים לתחומינו כדי "להקל על הציבור כלכלית ובירוקרטית". בסיום הפגישה העניק הרב בורשטין לשר את סדרת ספרי פוע"ה הפופולארית המהווה אבן יסוד מקצועי והלכתי עבור רבנים, רופאים ואנשי מקצוע. 

השר יעקב אביטן: "מכון פוע"ה בראשות הרב בורשטין הוא מפעל אדיר , מלא עוצמה ועשיה שראוי לכל הערכה והוקרה. כרב מרכז רפואי לשעבר, אני מכיר אישית את העשייה הענפה והמקצועיות .המכון הוא מקום שכל עם ישראל חייב לו המון. מקום שמביא חיים וברכה לכל המגזרים"  

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה, המכיר את פועלו של שר הדתות במשך שנים רבות: "אנו שמחים שנבחרת לכהן בתפקיד כה חשוב. כרב מרכז רפואי לשעבר המבין את שילוב העולמות של רפואה והלכה, תלמיד של גאונים עצומים: הרב מרדכי אליהו זצוק"ל והרב עובדיה יוסף זצוק"ל –רווח גדול לעם ישראל. עם ישראל זכה".