אלוף-משנה אורן שמחה מונה למפקד חטיבת הגולן והחרמון

אמש התקיים טקס חילופי מפקד חטיבת הגולן והחרמון בעוצבת "הבשן". מפקד העוצבה אמר בטקס: "ההגנה על רמת הגולן והחרמון, הינה אתגר מבצעי ואישי ענק, הדורש תבונה מנהיגות ומקצוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 10:26 טו בתמוז התשפ

אלוף-משנה אורן שמחה מונה למפקד חטיבת הגולן והחרמון
צילום: דובר צה"ל

דובר צה״ל מוסר כי אתמול (ב׳), י״ד בתמוז תש״ף, 6 ביולי 2020, נכנס לתפקידו אלוף-משנה אורן שמחה כמפקד חטיבת הגולן והחרמון. טקס החילופים נערך במחנה ״סער״, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת הבשן, תת-אלוף רומן גופמן, מפקדים, לוחמים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים. אלוף-משנה אורן שמחה החליף בתפקידו את אלוף-משנה אבינועם אמונה, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וצפוי לצאת ללימודים במכללה לביטחון לאומי בלונדון, אנגליה.
 
מדברי מפקד עוצבת הבשן, תת-אלוף רומן גופמן: "עת החלפת הפיקוד בחטיבה מרחבית הינו יום ציפייה והוקרה, יום הגשמה וחזון. ההגנה על רמת הגולן והחרמון, הינה אתגר מבצעי ואישי ענק, הדורש תבונה מנהיגות ומקצוע. זהו השילוב המורכב בין האסטרטגי לטקטי, בין ביצור ההגנה לפיתוח מאמץ התקפי, בין גישה צבאית לאורחות חיים אזרחיים. זהו שיתוף הפעולה התכליתי בין כלל הארגונים והגופים הפועלים במרחב, המבוסס על הבנה שאולי הסמכות של כל אחד מאיתנו מוגבלת, אבל האחריות לעולם אין סופית. זאת היא רוח יוזמה ופעלתנות, חיכוך עם המציאות והליכה לקראתה ללא פחד, למידה והשתנות, שכלול ופיתוח שיטות לחימה חדשות. כל אלו הינם תמצית עולמו של מפקד חטיבה מרחבית. אויבי ישראל במעגלים השונים ממשיכים לחצוב ב'קיר הברזל' של ביטחון ישראל. וכאן, ממש מעבר לגבול, המלחמה בסוריה שמסרבת להסתיים - אזור החורן כמרקחה."
 
מדברי מפקד חטיבת הגולן והחרמון היוצא, אלוף-משנה אבינועם אמונה: ״רבים אויבנו משמיעי האיומים חדשות לבקרים, ראוי שידעו כי נחושים אנחנו. ביודעי כי אתם אנשי נמצאים לצידי בהגנה, במבצעים, בתכנון, בתגובה, בהערכות למלחמה ובמצבי חירום, ידעתי כי נוכל לכל אתגר. השתדלתי בכל כוחי, כל יום ורגע להשתלב, להתחזק, ללמוד, להשתפר, לגלות יושרה וצניעות בכדי לנסות להתקרב ולהיות ראוי לפקד עליכם.ארץ הבשן שלנו גדושת סיפורי הגבורה והערך, יחד עם נופיה מרחיבי הנפש, מאפשרים למגיניה את הרגשת גודל השעה ופסגת הערך אליו יש לכסוף״.
 
מדברי מפקד חטיבת הגולן והחרמון הנכנס, אלוף-משנה אורן שמחה: ״חטיבה 474, לפנינו ניצבים אתגרים מבצעיים רבים, האויב שמולנו אינו נח לרגע. עלינו מוטלת האחריות לשמירת המוכנות והכשירות המבצעית של הכוחות למגע בכל רגע. לכשזה יקרה, וזה יקרה, נצטרך לפעול במהירות, בנחישות, בעוצמה ובמקצועיות להגנה על תושבינו ועל שטחינו. לא נסתפק בתוצאה פחות מניצחון חד וברור. לשם כך נצטרך להתאמן, לתרגל, להקשות, לדרוש, ליצור חוסן ולא להתפשר״.