מי יהיה מנכ"ל משרד ירושלים הבא?

מנכ"ל משרד הכלכלה הפורש, מזכ"ל הקיבוץ הדתי שעוזב או מנכ"ל הבית היהודי. חמישה שמות מרכזים עולים בבורסת השמות לתפקיד מנכ"ל משרדו החדש של יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/20 12:06 כג בסיון התשפ

מי יהיה מנכ"ל משרד ירושלים הבא?
הרב פרץ, צילום: פלאש 90

לאחר שהשר לענייני ירושלים, הרב רפי פרץ, פיטר את מרדכי בניטה מתפקיד מנכ"ל המשרד, עולים שמות רבים שעשויים להחליפו. כידוע, תפקיד מנכ"ל משרד הוא בראש ובראשונה משרת אמון, ולכן הוא אמור לשקף את תפיסת עולמו של השר, אולם זה לא הקריטריון היחיד. המנכ"ל צריך להיות אדם חזק כדי להחזיק את כל המשרד, אולם שרים רבים לא היו רוצים מנכ"לים חזקים מידי, שיעפילו עליהם.  

השם הראשון שעלה בבורסת השמות הוא ליאור ליפשיץ מנכ"ל קרן קהילות המקדם ומוביל למעלה מ-40 גרעיניים תורניים ברחבי הארץ. ליפשיץ מכיר את הציבור הסרוג וגווניו, ולקראת הבחירות האחרונות יצא ביחד עם ראשי מוסדות נוספים במגזר בקריאה לפוליטיקאים להתאחד לרשימה משותפת אחת. 

שם נוסף הוא אלון יוניאן מנכ"ל חברה הכלכלית של קריית ארבע כבר 6 שנים. גר ביד בנימין  בעבר שימש כמנכ"ל אחת המכללות במרכז הארץ. יוניאן שימש בעבר גם כראש המטה של שר המדע פרופ' הרשקוביץ כך שאת הידע הפוליטי יש לו.

שי רינסקי, המנכ"ל הפורש ממשרד הכלכלה והתעשייה, שמונה לפני כשלוש שנים על ידי שר הכלכלה לשעבר אלי כהן. כהן, בן המגזר, סיים את תפקידו עם כניסת עם כניסת שר הכלכלה החדש, עמיר פרץ.  ריסקי מגיע עם ניסיון עשיר במשרדי הממשלה ובשלטון המקומי כשמשנת 2010 הוא כיהן בתפקיד סמנכ"ל החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, חברת הבת של מרכז השלטון המקומי, במסגרתו ניהל פרויקטים בהיקף כספי שנתי של כ-2.5 מיליארד שקל. 

אמיתי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי. פורת נכנס לתפקידו באפריל 2016 ומכהן כמזכ"ל עד לימים אלו. בשבוע שעבר יצא קול קורא מטעם המזכירות המורחבת של הקיבוץ הדתי על מנת למצוא מזכ"ל חדש,  אולם פורת יסיים את תפקידו רק בקיץ 2021 ולכן שמו ירד מהפרק לפי שעה. 

ניר אורבך, מנכ"ל הבית היהודי. אורבך, המשמש בתפקידו מ-2013, הוא השם הראשון שעולה בבורסת השמות מכיוון שהוא איש סודו ויד ימינו של השר פרץ בשנה וחצי האחרונות, הוא גם זה שהביא אותו לפוליטיקה, אולם זה גם עלול להשפיע לרעה על בחירותו כמנכ"ל. אורבך מזוהה פוליטית באופן מובהק למדי וזה מייצר בעיות משפטיות רבות. 

 

;

יכול להיות שאף אחד מהחמישייה לא ייבחר לבסוף, אך לכולם יש את הנתונים וקורות החיים למלא את התפקיד באופן המיטבי ביותר. ואולי הרב פרץ יפתיע וימנה אדם לא מהמגזר ואולי אפילו מנכ"לית.