רועי אבקסיס מונה לתפקיד מזכ"ל בני עקיבא העולמית

בתום שלוש שנים בתפקיד פורש הרב נעם פרל מתפקידו כמזכ"ל בני עקיבא העולמית ואת מקומו ימלא סמנכ"ל התנועה רועי אביקסיס

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/05/15 12:09 כה באייר התשעה

רועי אבקסיס מונה לתפקיד מזכ"ל בני עקיבא העולמית
דוברות, צילום: דוברות

בתום שלוש שנים בתפקיד מזכ"ל בני עקיבא העולמית פורש הרב נעם פרל מתפקידו, כשאת מקומו ימלא סגנו, סמנכ"ל התנועה רועי אבקסיס.

הרב פרל שימש בתפקיד מאז ספטמבר 2012, שכיהן עד אז כראש הישיבה התיכונית לחינוך סביבתי בסוסיא. הרב פרל החליף את זאב שוורץ, שהתמודד בשנה שעברה בפריימריז הבית היהודי.

רועי אבקסיס, יליד 1975, הינו בוגר ישיבת הר עציון ובעל תואר במשפטים ומדעי המדינה. אבקסיס שימש מספר שנים כשליח תנועת בני עקיבא העולמית בסקנדינביה, ובעבר עבד שנים רבות במחלקת ההכשרות של התנועה. כמו כן, אבקסיס שימש כמנכ"ל המחלקה להגשמה בהסתדרות הציונית העולמית ובארבע שנים האחרונות משמש כסמזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית. הוא צפוי להיכנס לתפקידו בספטמבר הקרוב.

בני עקיבא העולמית היא תנועת בת של תנועת הנוער בני עקיבא בישראל אשר פועלת בתפוצות. מטרות בני עקיבא העולמי שונות ממטרות בני עקיבא ישראל, ולכן, בהתאמה, גם צורת הפעילות בסניפים. הפעילות מתבצעת תוך מתן דגש על הזהות היהודית של החניכים, כדי למנוע את התבוללותם. עוד פועלת בני עקיבא כדי לקדם את העלייה לארץ ישראל ממניעים ציוניים. שינוי נוסף הוא שבעוד ובארץ ישראל רוב החניכים הינם יהודים דתיים אורתודוקסים בחו"ל ישנם גם הרבה חניכים חילוניים.

לתנועה כ-150 סניפים הפזורים ביותר מ-30 מדינות, בקהילות יהודיות מסביב לעולם. את הסניפים מפעילים בעיקר שליחים מהארץ, בוגרי צבא ובדרך כלל בוגרי ישיבות הסדר אשר יוצאים לשנת שליחות או בנות שסיימו שנתיים של שירות לאומי/לימודים או צבא. חלק מהשליחות עושות זאת במסגרת שנת שירות של השירות הלאומי בשיתוף עם ארגון בת עמי. בנוסף ישנן גם משפחות היוצאות לשליחות של שנה עד ארבע שנים.

השאיפה בתנועה העולמית שאת הפעילות יובילו בני הנוער או הסטודנטים בוגרי התנועה העולמית, כדי ליצור מנהיגות יהודית צעירה בתפוצות, ובכדי להעצים את הנוער. השליח, אשר נשלח מישראל משמש כמנחה ומלווה הפעילות, וכמובן הגורם החשוב ביותר בכל הקשור לחינוך לישראל וליהדות. בחלק מן הסניפים, ובמיוחד בסניפים החדשים, השליחים אף מארגנים את כל הפעילויות.