קלוגהפט חותך לשמאל? ישמש כיועץ לאראל מרגלית

קלוגהפט יחבור לפרסומאי ספי שקד כדי להריץ את מרגלית לראשות מפלגת העבודה במקביל לעבודתו עם לקוחות נוספים וביניהם השר נפתלי בנט

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/03/16 12:05 י באדר ב'

קלוגהפט חותך לשמאל? ישמש כיועץ לאראל מרגלית
יחצ, צילום: יחצ

חותך שמאלה? איש הקמפיין של נפתלי בנט והבית היהודי, משה קלוגהפט יריץ בצוותא עם הפרסומאי ספי שקד את ח"כ אראל מרגלית לראשות מפלגת העבודה. קלוגהפט ימשיך ללוות בד בבד גם את נפתלי בנט.

את דרכו בפוליטיקה החל קלוגהפט כשהכיר את בנט כאשר היה בתפקיד מנכ"ל מועצת יש"ע, ויזם את הקמת דף הפייסבוק המצליח "ישראל שלי". קלוגהפט נשכר כאיש יחסי הציבור של הדף ומאז הוא מלווה את בנט ומנהל את מסעות הבחירות שלו. ב-2012 ניהל את מסע הבחירות של בנט לראשות הבית היהודי, שבסופו גבר על זבולון אורלב. בעקבות הצלחת המפלגה בבחירות 2013, בהן זכתה ב-12 מנדטים, הפך ליועצו הבכיר של בנט.

לשקד וקלוגהפט עבר משותף, בבחירות 2013 היה שקד הקמפיינר של הבית היהודי והוביל את המפלגה להצלחה גדולה עם 12 מנדטים. בבחירות האחרונות הריץ שקד את מפלגת ש"ס ועמד מאחורי קמפיין ה"שקופים" שלה עמה זכה ב-7 מנדטים.

אם נחפש את הדמיון בין הפוליטיקאים איתם עובד קלוגהפט, בדומה לבנט גם מרגלית עשיר במיוחד, הוא היה הישראלי הראשון שהופיע ברשימת "מידאס" היוקרתית של פורבס - דירוג של מאה היזמים המשפיעים בעולם, המכונים "בעלי מגע הזהב". מרגלית היה המשקיע הלא-אמריקני הבכיר ביותר, במקום 48. JVP הקרן שהקים ב־1993, זכתה להיכלל גם היא ברשימות של פורבס העולמי ובמגזינים נחשקים אחרים המדרגים את הקרנות הבינלאומיות הפעילות ביותר בעולם.

מרגלית מדורג במקום השני והמכובד של הפוליטיקאים העשירים בישראל (אחרי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת), אחרי שב־20 שנה האחרונות הוא חתום על לא מעט הנפקות ענק ואקזיטים מרשימים, כולל אחד בשווי 400 מיליון דולר אחרי שכבר התמנה לח"כ. על־פי דוחות שפרסם אתרPeHub , האקזיטים שעליהם חתום מרגלית מסתכמים בשווי של כ־17 מיליארד דולר, וחלק גדול מסכום זה נזקף לשתי החברות הראשונות שבהן השקיעה הקרן - נטרו, שנמכרה בכ־5.5 מיליארד דולר, וכרומטיס, שנמכרה בכ־4.5 מיליארד דולר. כיום מנהלת JVP יותר מ-900 מיליון דולר בשש קרנות.

קלוגהפט נחשב ליועץ אסטרטגי מוביל, לפני כחודשיים המגזין 'פירמה' מבית גלובס פרסם את רשימת מאה המשפיעים של ישראל בתחומים השונים: פוליטיקה, תקשורת, פרסום, יחסי ציבור ועוד ומשה קלוגהפט דורג הראשון מבין היועצים.

קלוגהפט ישמש כיועץ האסטרטגי של מרגלית כלקוח נוסף יחד עם לקוחות רבים נוספים איתם הוא עובד חלקם הגדול בחו"ל, דוגמת חברת המוניות אובר. כאמור, קלוגהפט לא נוטש את בנט וימשיך להיות חלק מהמערך האסטרטגי של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי.

בסביבתו של קלוגהפט אישרו ל'כיפה' את הדברים.