פרופסור יובל סיני יעמוד בראש מכללת אורות

לאחר שהגיע למקסימום שנות כהונה בראשות המכללה, מסיים הרב נריה גוטל את תפקידו. פרופסור יובל סיני מועמד להחליפו בתפקיד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/12/15 11:00 ד בטבת התשעו

פרופסור יובל סיני יעמוד בראש מכללת אורות
אתר המכללה, צילום: אתר המכללה

ועדת האיתור לבחירת נשיא המכללה המאוחדת מיסודן של מכללת אורות אלקנה ומורשת יעקב ברחובות המליצה לוועד המנהל ולחבר הנאמנים על בחירתו של פרופ׳ יובל סיני לנשיא המכללה בשנת הלימודים הבאה.

המינוי צריך לעבור כאמור את אישורו הפורמלי של חבר הנאמנים, אך ככל הנראה הוא יאושר ללא בעיות מיוחדות. פרופ' סיני יחליף בתפקיד הרב פרופ' נריה גוטל שיעזוב את נשיאות המכללה אחרי 12 שנה בתפקיד.

"זוהי ההנחיה הקבועה של המל"ג, המקסימום של כהונת נשיא מוסד אקדמי היא לכל היותר 12 שנה. מוניתי לפני 11.5 שנה לחמש שנים במכללת אורות ישראל ומוניתי לאחר מכן לקדנציה שנייה של חמש שנים נוספות שלאחריהן החליטו על המינוי המקסימלי לעוד שנתיים נוספות שמסתיימות בסוף השנה הנוכחית", אומר ל'כיפה' הרב גוטל.

לשאלה כיצד התחושה לעזוב את נשיאות המכללה לאחר שנים רבות כל כך הוא משיב, "זה חלק ממני. 12 שנה זה לא הולך ברגל. אני חושב שאין הנחתום מעיד על עיסתו, אך למרות זאת כל מי שיבחן את העשייה בשנות כהונתי מבין שעברנו תהליך מאד מרשים שהפך את המכללה למובילה מבין המכללות הדתיות".

הרב גוטל מונה את ההישגים הרבים, "קיבלתי מכללה עם 550 תלמידים וכיום אנו מונים 2700 תלמידים אקדמיים ועוד כ-800 לא אקדמיים. קיבלתי מכללה עם תקציב של 25 מיליון ₪ וכיום אנו עומדים על קרוב ל-70 מיליון ₪. קיבלתי מכללה עם מסלול תואר שני אחד וכיום ישנם כבר שלושה והיד נטויה עם תכניות נוספות שנמצאות על שולחן המל"ג".

לדבריו, מהלך איחוד המכללות אותו יזם היה מהלך משמעותי מאד עבור המכללה "זה מהלך שהוביל את המכללה למקום אחר לגמרי והיא כיום מובילה אקדמית, תורנית ופדגוגית. בוגרי המכללה ובוגרות המכללה נחטפים למשרות ההוראה והניהול".