ערוץ 20 נקנס לאחר ששידר מבזקי חדשות

ערוץ 20 נכנסה בסכום של 151 אלף ש"ח לאחר ששידרה שני מבזקי חדשות מדי יום בחודש שעבר. מדובר בפעם השניה בה הערוץ נקנס בשל שידור מבזקי חדשות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/08/15 11:51 י באלול התשעה

ערוץ 20 נקנס לאחר ששידר מבזקי חדשות
ערוץ 20, צילום: ערוץ 20

מועצת הכבלים והלווין החליטה לקנוס את ערוץ 20 בסכום של 151,200 ש"ח בשל שידור מבזקי חדשות במהלך חודש יולי, זאת מכיוון שמדובר בהפרה של רישיון הערוץ.

במועצה קבעו כי ערוץ 20 הפרו את רישיון הערוץ לאחר ששידרו במהלך חודש יולי שני מבזקי חדשות מדי יום. בעקבות שידורי המבזקים נפתח הליך בירור במועצה במסגרתו הוכרע לבסוף כי הערוץ ייקנס.

כבר בסוף החודש שעבר הורתה המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין לערוץ 20 לחדול באופן מידי משידורי מבזקי חדשות, תוך שהיא מבהירה לערוץ כי מדובר בהפרה אסורה לכאורה של תנאי רישיון הערוץ. היום התקבלה ההחלטה גם לקנוס את הערוץ.

מועצת הכבלים והלווין דחתה את טענות ראשי הערוץ, לפיה המבזקים ששודרו הינם תכניות בענייני היום, וקבעה כי מדובר בדיווחים בעלי ערך חדשותי מובהק, העונים ללא ספק על הגדרת תכנית חדשות.

מדובר בפעם השניה בה ערוץ 20 נקנס בשל שידור תכני חדשות בניגוד לתנאי הרישיון שלו. בחודש יוני נקנס הערוץ בסכום של 100,800 ש"ח לאחר שהמועצה קבעה כי שידור עצרת בחירות בערוץ מהווה הפרה של תנאי הראיון שלו. כזכור, מדובר היה בעצרת הימין שנערכה לקראת הבחירות, וערוץ 20 העביר שידור חי מהאירוע בניגוד להנחיית השופט ג'ובראן ששימש כיו"ר ועדת הבחירות.

בחודש מאי האחרון הגיש הערוץ בקשה לשידור משדרי חדשות בהתאם להוראות רישיונו, המאפשרות שידור חדשות באישור המועצה. בתגובה שלחה המועצה רשימת דרישות רגולטוריות אותן על הערוץ למלא על מנת לבחון את הבקשה.

למרות שעד היום לא הגיש הערוץ את המסמכים הנדרשים, החל ערוץ 20 לשדר מבזקי חדשות, ובחודש יולי שודרו מדי יום שני מבזקי חדשות. בעקבות כך פתחה מועצת הכבלים והלווין בהליך בירור במסגרתו ייבדק האם הופרו תנאי הרישיון.

"אני רואה את שידור המבזקים הללו בחומרה רבה. מדובר בהפרה חוזרת של כללי הרישיון של הערוץ. מאחר והערוץ כבר נקנס בעבר בסכום לא מבוטל בשל שידור משדר חדשות שאינו תואם את רישיונו, החלטתי בהתאם לחוק להטיל הפעם קנס מוגדל על הערוץ", אמרה יו"ר מועצת הכבלים והלווין ד"ר יפעת בן חי שגב.