ערוץ היהדות של Nrg - חוזר לאוויר

פרסום ראשון: הערוץ שהיה לפורץ דרך בתחום סיקור ענייני המגזר בתקשורת הכללית, יחזור לאוויר בעקבות איחוד המערכות בין ”מעריב“ ל“מקור ראשון“. צביקה קליין יערוך את הערוץ החדש-ישן, בו ישולבו תכני העיתונים

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 05/12/12 17:12 כא בכסלו התשעג

ערוץ היהדות של Nrg - חוזר לאוויר
צילום מסך, צילום: צילום מסך

ערוץ היהדות של NRG - חוזר: לאחר שנסגר במרץ 2011 בעקבות קיצוצים תקציביים ב“מעריב“, צפוי הערוץ החדש-ישן לעלות לאוויר בשבוע הבא במסגרת האיחוד בין תכני ”מעריב“ ו-NRG לבין ”מקור ראשון“. מי שיערוך את הערוץ הוא צביקה קליין שהצטרף לפני כשנתיים ל“מקור ראשון“ ועסק עד כה בכיסוי נושאי חוץ.

הערוץ החדש ישלב תכנים מ“מקור ראשון“, בעיקר מהמגזין ”מוצש“, אך גם לפרסם תוכן עצמאי. מלבד קליין, כתבים נוספים משני העיתונים יכתבו למדור החדש, ביניהם גם ישי פרידמן וארי גלהר. יואב פרידמן, לשעבר עורך מדור היהדות של Ynet המשמש כאחראי על כל תחום התרבות ב"מעריב", יסייע לערוץ בעיקר בענייני תרבות יהודית-ישראלית.

ההחלטה על הקמת הערוץ התגבשה בעקבות איחוד המערכות בין ”מקור ראשון“ ל“מעריב“ ומתוך רצון לשלב תכנים המתאימים למגזר הדתי, גם בעמוד הבית של NRG. לכיפה נודע כי מאחורי המהלך עומד סגן עורך ”מעריב“, אלעד טנא ואפילו המו“ל והעורך הראשי, שלמה בן-צבי. השניים פנו לקליין, שהתגייס לטובת המהלך. הערוץ, כאמור, צפוי לעלות לאוויר כבר בשבוע הבא.

(מחזיר עטרה ליושנה, קליין. צילום: פרטי)

ערוץ היהדות של NRG היה לפורץ דרך כשהוקם על ידי העיתונאי רועי שרון, כיום כתב ערוץ 10 לענייני התיישבות. שרון הצליח בזמנו לאחד בין שורה מכובדת של כותבים מזוויות שונות של הכיפה הסרוגה. אריאל שנבל, רננית פרשני, רויטל ויטלזון, עינת ברזילי, יעל משאלי, שהרה בלאו, גיל קופטש, אראל סג"ל ושי צ'רקה - אלו היו רק חלק מהשמות שכיכבו באתר בראשית דרכו.

שנתיים מאוחר יותר עזב שרון את תפקידו והתמסר לכתיבה בענייני התיישבות ב"מעריב", כשאת מקומו תפסה עינת ברזילי. ברזילי הנהיגה קו שונה מזה של שרון, שהתאפיין בעיסוק משמעותי יותר בנושאים "ביצתיים" - דוגמת סוגיות הרווקות המאוחרת. במקביל התמודד המדור עם תחרות מסוג חדש, עת עלה לאוויר מדור היהדות של Ynet. מאז תום תקופת ברזילי סבל המדור מתקופות בהן לא היה לו עורך קבוע, עד שלבסוף אייש את התפקיד יצחק טסלר, ששימש במקביל כתב ב"מעריב" ועורך מדור הברנז'ה ב-nrg. טסלר פרש מתפקידו בעקבות סגירת הערוץ ב-2011.