סקר TGI: מקור ראשון מדשדש, בשבע שומר על כוחו

בסקר TGI החצי שנתי עולה כי מקור ראשון ממשיך לדשדש, החינמון בשבע שומר על כוחו. הנתונים המלאים בכתבה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/07/15 12:34 ו באב התשעה

סקר TGI: מקור ראשון מדשדש, בשבע שומר על כוחו
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

סקר TGI המתפרסם הבוקר (ד') חושף כי מגמת ההיחלשות של העיתונים הדתיים, כמו שאר העיתונים המודפסים, נמשכת. על פי נתוני הסקר הבוחן את רמת החשיפה לאמצעי התקשורת השונים, העיתון המרכזי של המגזר 'מקור ראשון', ממשיך לדשדש ורושם שיעור חשיפה שנתי של 3.1% לעומת 3.3% בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

במחצית הראשונה של 2015 עלה שיעור החשיפה של 'מקור ראשון' מ-3% ל-3.3%, אך במדד השנתי המצב עדיין לא מעודד. בימי הזוהר של העיתון עמד שיעור החשיפה על 3.6%-3.9%, אך למרות מאמצים משמעותיים מצד העיתון להגדיל את התפוצה ולחלק את העיתון ללא תשלום במספר מקומות ברחבי הארץ, לצד קמפיין תקשורתי גדול - העיתון לא מצליח לחזור לתקופה הטובה שלו.

מי שזוכה לעליה בנתוני החשיפה הוא דווקא החינמון 'בשבע' שזוכה ל7% חשיפה שנתית, לעומת 5% בשנה שעברה ו-4.8% ב-2013. במדד החצי שנתית נרשמת ירידה כשבמחצית הראשונה של 2015 עומד החינמון על 6.8% לעומת 7.3% במחצית השנייה של 2014.

בגזרת הרדיו, רושם רדיו 'גלי ישראל' עליה קלה ל-2% לעומת 1.4% ב-2014, אך עדיין הוא נמצא הרחק מאחור, כשהרדיו הוותיק 'מורשת' רושם שיעור חשיפה של 3.8%. בגזרת הרדיו החרדי גובר רדיו 'קול חי' על רדיו 'קול ברמה', כשרדיו 'קול חי' עולה מ-4.7% בשנה שעברה ל-5.4 אחוזי חשיפה. רדיו 'קול ברמה' יורד מ-5.8% ב-2014 ל-5% בלבד.

בזירה הלאומית העיתון 'ישראל היום' ממשיך להוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל עם 39.8% חשיפה בשנה האחרונה. 'ידיעות אחרונות' זוכה ל-35.4% חשיפה בלבד (36.4% בשנה שעברה). בסוף השבוע המצב מתהפך ו'ידיעות אחרונות' הוא זה שמוביל בחשיפה. שיעור החשיפה השנתי לגיליון סוף שבוע של 'ידיעות אחרונות' עומד על 38.8% לעומת 39.7 בשנה שעברה.