מי שקרא לסגירת הערוץ, הפרסומאי הסרוג, רמי סדן, יהיה יו"ר חדשות 10

לאחר שנה וחצי בהן כיסא יו"ר חדשות 10 היה ריק, מונה איש התקשורת והלוביסט מאפרת רמי סדן, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו לתפקיד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 06/06/16 16:35 כט באייר התשעו

מי שקרא לסגירת הערוץ, הפרסומאי הסרוג, רמי סדן, יהיה יו"ר חדשות 10
Moshe Shai/FLASH90, צילום: Moshe Shai/FLASH90

היום (ב') מונה לתפקיד יו"ר חדשות 10, הפרסומאי הסרוג מאפרת, רמי סדן - לוביסט ויועץ תקשורת. שמו של סדן עלה כבר לפני כשבעה חודשים כמועמד אפשרי לתפקיד. למרבה האירוניה, סדן הוא גם חבר הנהלה בעמותה שקראה לסגירתו של ערוץ 10. הוא נבחר על ידי ועדת האיתור של הרשות השנייה לכהן כנציג ציבור בדירקטוריון חדשות 10, וכאמור נבחר היום למשרת היו"ר.

כזכור, לפני כשנה וחצי התפטר יו"ר הערוץ במחאה על כך שהרשות השנייה סירבה לבקשתו למימון ביטוח דירקטורים מורחב בשל החשש שהערוץ ייסגר. יחד אתו התפטרו עוד שלושה נציגי הציבור בדירקטוריון, שאמורים על פי החוק לוודא כי האינטרס הציבורי בחברת החדשות נשמר.

סדן התחיל את דרכו כעיתונאי ב"ידיעות אחרונות", וכיום יש בבעלותו משרד פרסום, יחסי ציבור ולובינג המתמחה בציבור הדתי. באתר הכנסת רשום סדן כלוביסט מן המניין. לפי האתר שלו, בין לקוחותיו נמנים חברות תרופות, פארמה ישראל (ארגון חברת התרופות בישראל), בית חולים שערי צדק, מפעל הפיס, 'טרם' ועוד. סדן נוכח בדיונים בכנסת ופועל לטובת לקוחותיו וכיום הוא משמש גם כמרצה לתקשורת. סדן הוא אחיו של ראש המכינה הקדם צבאית 'בני דוד', הרב אלי סדן.

בתחום הפוליטי, סדן מצהיר בגלוי על עבודתו בקמפיינים לראשות הממשלה לנתניהו, ומנגד גם לאהוד ברק - "ששניהם הובילו לבחירתם לראש הממשלה", לדבריו. לצדם מוזכרים עוד "עשרות קמפיינים מוניציפליים בירושלים, נתניה, תל אביב, רעננה, גבעת זאב, מועצות מקומיות ואזוריות ועוד".

סדן היה שותף בקמפיין הראשון של נתניהו לראשות הממשלה, ושימש יועץ חיצוני לענייני המגזר הדתי והחרדי לנתניהו בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה. בפועל, הוא שימש גם דובר אישי של שרה נתניהו עד 1999, אך מאז עזב נתניהו את לשכת ראש הממשלה ב-1999 נוצר נתק בין נתניהו לסדן. במהלך השנים שמו של סדן הוזכר כמועמד לניהול לשכת העיתונות הממשלתית, ואפילו כמנכ"ל רשות השידור - אך המינויים לא יצאו אל הפועל.

כאמור, למרבה האירוניה סדן עשוי לעמוד בראש דירקטוריון חדשות 10, אף שהוא חבר בהנהלת עמותה שתמכה בסגירת הערוץ - האגודה לזכות הציבור לדעת - ארגון בראשות פרופ' אלי פולק. "הציבור לא צריך לממן ערוץ טלוויזיה מסחרי, ובוודאי כשמדובר בערוץ שהציבור לא צופה בו. ערוץ שבעבר הפיץ אגדות אורבניות כחדשות, וסולח לכתביו על נורמות אתיות פסולות", נכתב בפנייה של פולק לראש הממשלה, כשהערוץ עמד בפני סגירה ב-2011.

סדן עצמו התבטא באופן ביקורתי במיוחד על חדשות 10. בראיון שהעניק לערוץ 7 ב-2011, לאחר פרסום תחקירי ביביטורס בתוכנית "המקור" בערוץ 10, על ידי רביב דרוקר, אמר סדן: "העיתונאים מחפשים את נתניהו ורעייתו מאז 1996, לא יעזור כמה יועצי תקשורת ועורכי דין יתמודדו מולם, הם ימשיכו להפיץ את הסיפורים באובססיביות". לדבריו, לא היה כל ממצאים ממשיים בתחקירים על נתניהו. למרות זאת, מדובר בצעד הגיוני מבחינת נתניהו שמנסה לשנות את פניו של הערוץ שלחם בו רבות ולהכניס את אנשי שלומו למשרות השפעה.

סדן, הומלץ על ידי ועדת איתור של הרשות השנייה לאחר בדיקה משפטית שהעלתה כי אין לו ניגוד עניינים ממשי המונע ממנו לכהן בתפקיד. דירקטוריון חברות החדשות הוא הגוף שמתווה את מדיניות חברות החדשות ומאשר את תקציב החברה, ולכן לתפקיד הציבורי של היו"ר יש משמעות. עם זאת, רוב החברים בדירקטוריון הם נציגי הזכייניות ויכולים להעביר כמעט כל החלטה לטובתם.