מה רצתה קלינטון מקציצות הגפילטע פיש

מדוע התעניינה מזכירת המדינה האמריקאית לשעבר בסוגי קציצות הגפילטע פיש, המייל המשעשע נחשף השבוע

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/09/15 16:09 יח באלול התשעה

מה רצתה קלינטון מקציצות הגפילטע פיש
SHutterstock, צילום: SHutterstock

מייל משעשע של המועמדת לנשיאות ארה"ב, ומזכירת המדינה לשעבר, הגב' הילרי קלינטון, בנושא הגפילטע פיש נחשף השבוע. מה שעומד מאחוריו הוא סיפור פשוט הקשור לכסף או יותר נכון למיסים הקשורים לייבוא גפילטע פיש לישראל. הסיפור החל לפני כ-5 שנים כשחבר בית הנבחרים בשם מנזולו (מאילינוי) פנה לקלינטון וביקש ממנה "לפתור איזה בעיה עם משלוחי גפילטע-פיש ממפעל המצוי באזור אותו הוא מייצג לישראל". קלינטון הבטיחה כמובן כי תסייע לו.

הצוות של קלינטון הציע בשלב כלשהו בבדיחות להתייעץ עם ג׳פרי פלטמן ורוברט הורמטס, שניים מבכירי מחלקת המדינה ושגרירים ידועים במדינות המזרח התיכון - שניהם יהודים כמובן. כאילו שהם ידעו יותר מן האחרים על הדגים הטחונים שמיוצרים באילינוי ומשוגרים לישראל.

"אחרי הכל, מה יותר חשוב ממשלוחי קרפיון, כפי שהם מסווגים תחת חמישה סוגי קרפיונים שונים בהסכמי הסחר בין ארה״ב לישראל", מתבדחת הבלוגרית טל שניידר שהביאה את הסיפור אך מדובר בסיפור שמשקף את התנהלות המערכת הפוליטית האמריקאית הבנויה על ייצוג מקומי שמגדיל את האינטרס של הנבחרים לסייע לבוחריהם. המייל התגלגל ומגיע לידיו של דניאל מרון, איש משרד החוץ הישראלי ואז מי שהיה מוצב בוושינגטון והבעיה נפתרה.