מדור הסאטירה "אפעס" ייסגר ידיעות בתגובה: "נשארים עם סיון"

עורך המדור, ידידיה מאיר, הודיע לכותבי המדור כי החליט להפסיק את פרסומו של המדור הסאטירי בשל תחושת מיצוי: "מדור כזה צריך לעשות בהתלהבות, ואני אישית מתלהב לאחרונה משלל עיסוקים אחרים"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/05/16 15:38 כד בניסן התשעו

מדור הסאטירה "אפעס" ייסגר ידיעות בתגובה: "נשארים עם סיון"
אוריה תדמור, באדיבות עיתון משפחה, צילום: אוריה תדמור, באדיבות עיתון משפחה

העיתונאי ידידיה מאיר, הודיע היום לכותבי המדור הסאטירי "אפעס" על סגירתו של המדור לאחר שהתפרסם במשך 8 שנים במוסף השבת של ידיעות אחרונות.

"הודעתי בימים האחרונים לרון ירון (עורך ידיעות) ולאביב הברון (עורך המוסף הפוליטי) על רצוני להפסיק את הופעת המדור", כתב מאיר במכתבו. מאיר היה העורך של המדור בשנים האחרונות, שבתחילת דרכו לפני כ-15 שנה היה מתפרסם באינטרנט לפני כ-15 שנה ולאחר מכן התפרסם בעיתון הארץ עד שעבר בשנת 2008 לידיעות אחרונות. בין כותביו הראשיים, לצידו של ידידיה מאיר היו קובי אריאלי ויאיר חסדיאל שניהם עזבו בשלב מאוחר יותר. בין היתר השתתפו בו גם ג'קי לוי, עקיבא נוביק, שלי יחימוביץ' ועוד.

מאיר הוסיף במכתבו כי "מדור כזה צריך לעשות בהתלהבות, ואני אישית מתלהב לאחרונה משלל עיסוקים אחרים בחיי, וחש תחושת מיצוי. אני מצטער על כך שאני מצער אתכם, ומודה לכם - וכמובן לאנשי ידיעות: העורכים, המפיקים ובעיקר לגרפיקאיות רבות הכישרון והסבלנות - על המאמץ, המסירות והיצירתיות שבאו לידי ביטוי בכל שבוע מחדש (בפרט במציאות הישראלית המשעשעת והמרתקת, שיכולה לגרום לך לפתוח את המדור שעה לפני הירידה לדפוס ולהתחיל הכול מחדש)".

עוד כתב מאיר, "בדקתי היום בגוגל מתי "אפעס" עבר מ"הארץ" ל"ידיעות". מצאתי ידיעה שכתבה כתבת תקשורת ושמה ענת קם, על המדור של ידידיה מאיר, שבו כותב גם יאיר חסדיאל (היום הוא שופט שלום), שעובר משוקן אל מוזס. הידיעה הזו נכתבה לפני שמונה שנים וארבעה חודשים. נכתב שם גם שעכשיו ידידיה מאיר ויאיר לפיד (העיתונאי הזה שעליו הוא תמיד עושה פרודיות) ייכתבו באותו עיתון. אז יאיר חסדיאל, ענת קם ויאיר לפיד השתנו מאז. כעת הגיע גם זמנו של 'אפעס'". לסיום, כתב מאיר בהומור אופייני: "יאללה, יש לכם רשות להעלות לרשת את כל הבדיחות שלכם השבוע על המימונה, בית"ר ירושלים והאנטישמיות באנגליה".

ידידיה מאיר בעלה של עיתונאית ערוץ 2 סיון רהב מאיר הפך בשנים האחרונות לשדרן רדיו מבוקש עם תכניות יומיות ברדיו החרדי ותכנית שבועית יחד עם אשתו בגלי צה"ל כולן זוכות לרייטינג גבוה ולתדמית שונה לחלוטין מזו שהועברה באפעס הסאטירי והמחויך, שכבר לא נמצא בראש מעייניו של מאיר.

מ״ידיעות אחרונות״ נמסר ל'כיפה' בתגובה: "אנחנו נפרדים - כידידים - ממדור אפעס, אבל לא מידידיה מאיר. הטור המשובח של רעייתו סיוון רהב מאיר ימשיך להתפרסם במוסף לשבת, ואנו בטוחים שגם ידידיה יתרום בעתיד מכשרונו ל״ידיעות אחרונות״. בימים אלו אנו שוקלים מה יהיה התחליף הראוי לאפעס".