לא עוברת מסך: "בחדרי חרדים" צנזרו את הכתבת הפוליטית שלהם

העיתונאית שרי רוט, כתבת "בחדרי חרדים", התראיינה תחת הצללה למשדר שהופק בשיתוף "וואלה". את פרשנותה הפוליטית היא העניקה בקולה בלבד ומחוץ לטווח המצלמות. צפו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/10/13 14:51 י בחשון התשעד

לא עוברת מסך: "בחדרי חרדים" צנזרו את הכתבת הפוליטית שלהם
צילום מסך, צילום: צילום מסך

העיתונאית שרי רוט, כתבת ”בחדרי חרדים“, התראיינה באולפן החדשות של האתר - תחת הצללה ומבלי להציג את פניה אל מול המצלמות - זאת מפני שהיא אישה.

מנחה התוכנית "הפרלמנט" מטעם האתר, שלמה קוק, עיתונאי ”בחדרי חרדים“ אף הוא, פנה בשאלות אל רוט בנוגע להשפעת פטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל על מערכת הבחירות המקומיות אשר תגיע לסיומה בשבוע הבא. רוט התייחסה לנושא כשקולה נשמע אך דמותה איננה מופיעה על המסך. רוט נצפתה רק מן הצד, כשהיא יושבת לצידו של עיתונאי ”ישראל היום“ לענייני דתות, יהודה שלזינגר.

התוכנית צולמה באולפני "וואלה" ובחסות "וואלה", בהתבסס על שיתוף פעולה בין שני האתרים. במקרה הזה, "וואלה" ידעו על ההחלטה לצנזר את רוט - אך לא התנגדו למעשה.

שלזינגר, שכאמור השתתף גם הוא בפאנל, התייחס לצנזורה של רוט וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: ”מצד אחד- אני לא חושב שיקרה אסון אם יראו אותה. מצד שני - אני לא חושב שצריך לכפות עליהם לשדר אותה. מדובר בסך הכל במוצר, אם מנהלי האתר חושבים שהצרכנים שלהם מעדיפים בלי אישה זו זכותם. לא טוב לכם? אל תסתכלו“.

חפשו את הכתבת, מתוך המשדר (צילום: צילום מסך, בחדרי חרדים)

אתר האינטרנט ב“חדרי חרדים“ לא נוהג בדרך כלל לצנזר את תמונותיהן של נשים, כך למשל את פניה של ראש אגף כוח האדם בצה“ל, האלוף אורנה ברביבאי - לצד נשים נוספות.