חיזוק מימין: אבישי עברי הצטרף לבלוג הפוליטי של טל שניידר

עורך אתר 'לאטמה' לשעבר הצטרף לבלוג התקשורת של עיתונאית הארץ בעבר. מתיימרים להביא עיתונות עצמאית לישראל בדומה למודל הנהוג בארה"ב "סנונית ראשונה של עיתונות עצמאית במיטבה"

חדשות כיפה 27/02/14 13:48 כז באדר א'

חיזוק משמעותי לבלוג הפוליטי של עיתונאית הארץ לשעבר טל שניידר. העיתונאי ומבקר התקשורת אבישי עברי מצטרף לכתיבה בבלוג, המהווה את אחד מהבלוגים העיתונאיים הרציניים היחידים בארץ.

עברי (35), עיתונאי ומבקר תקשורת, ערך בשנים האחרונות את אתר 'לאטמה' וכן ערך הרצאות ברחבי הארץ בנושא ביקורת התקשורת. בנוסף ערך והפיק בעבר את אחד מתכניות הדגל של רדיו גלי ישראל 'לא סותם ת'פה' עם אראל סג"ל. לאחר סגירת לאטמה בעקבות קשיים כלכליים החל עברי לעבוד בערוץ הכנסת וכיום כותב במקביל טור שבועי בעיתון מקור ראשון ובאתר מידה.

ה'פלוג' הינו בלוג פוליטי אשר מתקיים באופן עצמאי ברשת ללא מערכת או מימון מבחוץ. מדובר בניסיון אמיץ ליצור עיתונות בלתי תלויה אך מנגד, בניסיון להביא את הצרכנים הישראלים לשלם עבור תכנים באינטרנט, מתוך הבנה שמדובר בעיתונות של האזרחים עצמם.

צירופו של עברי ל'פלוג' של טל שניידר מהווה חיזוק משמעותי מימין לבלוג התקשורת. בשנים האחרונות הקימה שניידר, עיתונאית אשר בעברה עבדה ככתבת הפוליטית של עיתון 'מעריב בארה"ב בלוג תקשורת משפיע העוסק בנושאים פוליטיים שונים ובאג'נדות כדוגמת קידום נשים בכנסת. בעוד הבלוג מהווה קול עיתונאי עצמאי כמעט יחיד בישראל, לעיתים מדובר בקול בעל גוון שמאלי וצירופו של עברי לבלוג מהווה מעין איזון לדעותיה של טל שניידר וכן מודעות מבורכת מצידה של העיתונאית להשמיע את כל צידי המתרס.

"במשך שנים ניתחתי את הבעיות והכשלים בתקשורת הישראלית ותמיד הגיעה בסופו של דבר השאלה 'אז איך עושים תקשורת אחרת?' או ההאשמה 'קל לדבר מבחוץ'", כתב עברי בפוסט הפתיחה שלו בבלוג. "אני מרים את הכפפה ומצטרף למיזם העיתונאי של טל שניידר - עיתונות פוליטית עצמאית בישראל".

עוד הוסיף עברי וכתב: "יתכן שבעוד עשרים שנה תהיה רק עיתונות עצמאית בעולם (ויתכן שלא). עולם העיתונות מדשדש באי ודאות ואיש לא יכול לנבא מה ילד יום. הפלוג היווה עד עכשיו סנונית ראשונה של עיתונות עצמאית במיטבה ואני גאה להצטרף לטל בפרוייקט המכובד הזה".

עברי אף התייחס לנושא ההבדל בדעות הפוליטיות בין שני הכותבים בבלוג "אתם מכירים אותנו. טל שמאלנית שמאלנית (נעבוד על זה), אני ימני, אין אינטרסים עלומים מאחורי מה שנכתב ויכתב פה בבלוג ו..אנחנו זמינים לכם. בפייסבוק, בטוויטר, או בכל מדיום. קשה לבן תמותה רגיל לבוא במגע עם עמוס שוקן או עמוס רגב. אבל איתנו קל לתקשר. יש לכם את האפשרות לקבוע את סדר היום המערכתי של כלי התקשורת הצנוע הזה. ככל שתשתפו איתו פעולה יותר, הוא יהפוך להיות העיתון הפוליטי שהייתם רוצים לקרוא ויהפוך אותנו למה שאנחנו רוצים להיות: העיתונאים שלכם בזירה הפוליטית"