הקרב על החוק - שולי מועלם: מיקי זוהר העתיק את הצעת החוק שלי

הצעת החוק בנושא חסימת תכנים פורנוגרפיים ברשת פורסמה הבוקר בשמו של מיקי זוהר אך שולי מועלם טוענת כי רק אתמול הפיצה ההצעה דומה לשאר חברי הכנסת כדי שיצטרפו אליה. מיקי זוהר: הטענות שיקריות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/12/15 15:00 כח בכסלו התשעו

הקרב על החוק - שולי מועלם: מיקי זוהר העתיק את הצעת החוק שלי
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

הבוקר פרסם חבר הכנסת מיקי זוהר את נוסח הצעת החוק שלו בנוגע לסינון האינטרנט באופן אוטומטי מתכנים פורנוגרפיים ופוגעניים אך מתברר כי לא כולם מרוצים מכך לא בהכרח בגלל תוכן ההצעה.

חברת הכנסת שולי מועלם טענה מאוחר יותר כי הצעת החוק הועתקה ממנה. בהודעה שהוציאה היא טענה כי "בניגוד להצעת החוק שהועתקה על ידי ח"כ אחר והופצה הבוקר לתקשורת, על הצעת חוק והמקורית חתומים גם חברי כנסת נוספים - ניסן סלומיאנסקי, קרין אלהרר ומרב בן ארי".

מלשכתו של חבר הכנסת, זוהר מיהרו להגיב בעלבון להאשמות אותן הגדירו כ"שקריות": "מדובר בהצעת חוק שמטופלת אצלנו כבר חודשים ארוכים ומזה כחודש אנו שוקדים עליה מול הלשכה המשפטית. כל מי שמעוניין מוזמן לקבל את הצעת החוק ולהיווכח כי מדובר בהצעה מקורית".

זוהר גם הזמין את מועלם להצטרף להצעת החוק שלו ואמר, "מאוד חשוב שח״כ שולי מועלם רפאלי תצטרף להצעת החוק המשמעותית הזו שנועדה להגן על ילדינו במקום להידרדר להאשמות מגוחכות".

מקורביה של מועלם הסבירו ל'כיפה' כי אכן הצעת החוק לא הועתקה מילה במילה אך בדיוק אתמול בערב העבירה מועלם את הצעת החוק שלה לבחינת חברי הכנסת כדי שמי שעובד על הצעה דומה יוכל להצטרף אליה להצעה. "זה הנוהג המקובל בקרב חברי הכנסת, זאת התנהגות לא מקובלת לרוץ לתקשורת מיד כשרואים שעוד משהו עובד על הצעה דומה כדי לקטוף את התהילה התקשורתית", אמרו מקורביה של מועלם.

מקורביו של זוהר השיבו לטענות מכיוונו של מועלם ואמרו כי אין נוהג מסודר בנושא וכי זוהר אינו מחויב מאומה למועלם בנוגע להצעת החוק האמורה. ההערכה והתקווה היא שבסופו של דבר ישלבו חברי הכנסת כוחות לטובת ההצעה שזוכה לתמיכה רחבה.