"המגזר הדתי צריך להיות חלק מהספורט ולא להיות חריג"

בת אל גטרר השתתפה בטקס הוקרה לאור הצטיינותה בענף הטאקוונדו יחד עם שתי ספורטאיות ישראליות נוספות, בתל אביב. במהלך האירוע אמר כדורגלן העבר בוני גינצבורג כי יש לקדם את הספורט הדתי בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/14 14:42 כ בשבט התשעד

"המגזר הדתי צריך להיות חלק מהספורט ולא להיות חריג"
Look צלומים, צילום: Look צלומים

אלופת ישראל בטאקוונדו ובת הציונות הדתית, בת אל גטרר (26) השתתפה היום בטקס הוקרה שנערך במשרדי בנק מרכנתיל בתל אביב. ביחד עם גטרר השתתפו גם הספורטאיות אלהם מחמיד, קפטנית נבחרת ישראל בכדור-שער (שזכתה במקום שלישי באליפות אירופה) ותמר לגמן, סגנית אלופת ישראל קדטים בג'ודו. שלושת הספורטאיות זכו להוקרה והערכה על הישגיהן הספורטיביות ועל הכבוד שהעניקו לישראל.

"התמיכה והעזרה נתנו לי המון מודעות וגם לחבר'ה מסביב", אמרה גטרר. "זה כיף. מדובר בהשלמת מעגל מבחינת ספורטאי. אתה מתאמן, אתה מביא הישגים, אתה מגיע רחוק ובסוף באמת יש אנשים שרואים את זה ותומכים בך. מבחינתי זו השלמת מעגל. בעז"ה אני מקווה להביא עוד הישגים".

בת אל גטרר היא אלופת אירופה לשעבר בטקוואנדו ומשתתפת בתחרויות מטעם מועדון 'אחי יהודה'. גטרר מתחרה במשקל עד 57 ק"ג וזכתה במדליית ארד כשניצחה באליפות הפתוחה בזאגרב בקרואטיה בשלושה קרבות מול יריבות מצרפת, נורבגיה ואוקראינה.

באו לכבד בנוכחותם ולברך את הספורטאיות הג'ודוקא לשעבר אריק זאבי, הכדורגלנים לשעבר בוני גינזבורג וזאהי ארמלי, האתלטית וכלת פרס ישראל לספורט ותרבות אסתר רוט-שחמורוב, ראש עיריית קרית-גת אבירם דהרי, יו"ר "אתנה" מיכל כפרי ירדני ומנהלת היחידה המקצועית ב"אתנה" עומרית ינילוב-עדן. מבנק מרכנתיל נכחו בטקס מנכ"ל הבנק אורי ברוך, סמנכ"ל הבנק ומנהל החטיבה הקמעונאית אלון בירון ומנהל אגף שיווק, הדוברות וקידום עסקים ניסים דיין.

"כל הטקס והרעיון להעניק גם ספונסר וגם תמיכה מעבר לכסף היא מאד חשובה ומבורכת", אמר בוני גינצבורג,"במיוחד שמדובר בבנות שגם בספורט אינדיבידואלי וגם בענפים לא הכי פופולאריים לעומת הכדורגל והכדור סל, אבל התמיכה הזו היא חשובה גם לבטחון שלהן וגם לאימון שלהן ואני חושב שזה מבורך. אני אשמח שתצלחנה".

"אני לא חושב שהמגזר הדתי צריך להיות חריג, המגזר הדתי צריך להיות חלק מהספורט. גם במקורות אמרו שהספורט עושה רק טוב ואני חושב שבת אל היא נציגה יוצאת מן הכלל למגזר הדתי".

"בנק מרכנתיל אימץ השנה שלוש ספורטאיות מבטיחות", אמר מנכ"ל בנק מרכנתיל אורי ברוך", כל אחת בת מגזר אחר: מהמגזר הכללי, הערבי והדתי- בהתאם לפעילותו המגזרית של הבנק. הבנק מקיים התקשרות בין הספורטאיות לבין צרכיהן ומסייע להן במימון הלימודים והציוד להן זקוקות. החסות ניתנה דווקא לשלוש ספורטאיות, בעקבות השיח הציבורי בנושא אפליית נשים במסגרות ספורט בישראל. החסות הניתנת היא באמצעות סיוע בשכ"ל, ברכישת ציוד מתאים וכדומה. במסגרת פעילותו של הבנק למען הקהילה אנו שואפים לראות את ספורטאיות אלה ממשיכות להצליח ולהביא כבוד למדינה".

לספורטאיות המצטיינות אמר אורי ברוך: "אנו נמשיך ונתמוך בכן ואנו מקווים שתגיעו להישגים גבוהים. אנחנו רוצים להגיד תודה ושאנחנו מאד שמחים לאמץ אתכן".