היוצרת הדתייה רחל קשת זכתה בפרס "קיפוד הזהב"

פרס התיאטרון 'קיפוד הזהב' הוענק לשחקנית רחל קשת והיא היוצרת הדתית הראשונה לקבל אותו. ברכות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 17/11/15 12:53 ה בכסלו התשעו

היוצרת הדתייה רחל קשת זכתה בפרס "קיפוד הזהב"
איציק בירן, צילום: איציק בירן

פרס קיפוד הזהב (פרס תיאטרון הפרינג') הוא פרס אשר מוענק מדי שנה עבור מצוינות בתחום תיאטרון הפרינג' בישראל. השנה היו מועמדים רבים ו16 קטוגריות. רחל קשת, שחקנית התיאטרון והיוצרת הדתייה שייסדה את תיאטרון 'קשת' היא הזוכה בקטגוריית 'מבצע בהצגת יחיד'.

בשיחה לכיפה, מספרת קשת כי היא הזוכה הדתייה הראשונה בפרס ליוצרים של תיאטרון הפרינג'. "זה תיאטרון שקשור לכל מה שלא תיאטרון רפרטוארי כמו הבימה או הקאמרי, יש להם מאפיינים, מיוחדים, הוא בודק גבולות של שפה אומנותית ותיאטרלית".

את הפרס היוקרתי היא קיבלה על הופעתה בהצגת היחיד שנקראת "ותהר ותלד" העוסקת באימהות המודרנית. בהצגה היא משלבת את סיפורי 4 האימהות, יחד עם שירי משוררות, ועוד טקסטים אישיים משלה. "עירבבתי את הכל למופע אחד, קצת חתרני, במיוחד במגזר הדתי, מכיוון שמושג האימהות הוא קדוש מאוד בחברה. נתתי במה לנשים שקולן לא נשמע". וכשהיא מדברת על נשים שקולן לא נשמע היא מתארת את שרה אימנו שילדה בפעם הראשונה בגיל 100.

קשת מסבירה כי מדובר במופע מאוד חריג בנוף שלנו, ובכלל גם קבלת הפרס הייתה מפתיעה עבורה: "הייתי מאוד חריגה בקהל של מקבלי הפרסים, פרינג' הוא חתרני מטבעו, אבל אצלי החתרנות אחרת ומורכבת יותר". עוד היא מספרת על הנשים הדתיות שמתקשות להיכנס לתחום המשחק והתיאטרון "בכיתה ז' הלכתי לחוג דרמה וזה הציל את חיי. אני לא חושבת שכולן יכולות להקים תיאטרון מאפס, אבל בסופו של דבר יש הרבה מה לעשות וזו צריכה להיות ההתחלה של היצירה".