הזמר המזרחי שנלחם בעד השבת וגם מצליח

עופר לוי נחשב לאחד מהזמרים המובילים בשירה המזרחית. במאבק שלא כולל הפגנות או חרמות הוא מצליח להוביל עסקים לשמירת שבת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/02/16 10:29 כח בשבט התשעו

הזמר המזרחי שנלחם בעד השבת וגם מצליח
flash90, משה סיני, צילום: flash90, משה סיני

יוזמה מעניינת במיוחד של הזמר עופר לוי לפעול למען שמירת השבת כשהוא עושה זאת בתחכום ובצורה שקטה ומכובדת. לאחרונה פנה לוי לבעלים של אחד המועדונים הגדולים והמובילים של המוזיקה המזרחית והיוונית - ״בגין 17" (קפה תל אביב לשעבר), וביקש ממנו לסגור את הליין בשבת, כשהוא מציע לו להופיע במועדון באופן קבוע, בלעדית, אחת לשבועיים, כך דווח ב'מאקו'.

הבעלים הודיעו כי ישקלו בחיוב את בקשתו של הזמר המוערץ בקרב חובבי המוזיקה המזרחית וכי ייתכן ואכן הם יחליטו על סגירת המועדון בשבתות.

לוי לא הסתפק בכך ופנה לבעלים של תחנות הרדיו המזרחית האינטרנטית ״רדיו מנטה״ ו״קול המזרח״ שנחשבות לתחנות הרדיו האינטרנטי המזרחי הגדול בישראל, וביקש מהן לשמור את השבת ואכן 'רדיו מנטה' בבעלות דורון הפקות הודיעו כי ישמרו שבת בעקבות בקשתו של לוי.

"ערב טוב ונעים לכל בית ישראל, החל ממחר רדיו מנטה לא משדר בשבת. רציתי בזה המון זמן ואני שלם עם זה. ומגיע גם קרדיט גדול לחבר ואיש יקר הזמר עופר לוי ה׳ ישמור אותו, כי אשמרה שבת ה׳ ישמרני״, כתב דורון בדף הפייסבוק שלו. דורון הפקות אומר כי ״אני איש מאמין ומסורתי ותמיד רציתי לסגור את הרדיו בשבת. בגלל שאני מחוייב לפרסומות ובגלל מספר חששות לא סגרתי. עופר לוי נתן לי את הדחיפה האחרונה לעשות את הצעד הזה ואני שלם עם זה ומקווה שהשם יעזור לי שזה ישאר ככה 'כי אשמרה שבת אל ישמרני'".

מסעו של עופר לוי למען השבת לא הסתיים בכך, בשבוע שעבר עלה עופר לוי לבמה במועדון ״בגין 17״ וביקש מהמעריצים לשמור שבת ולחזק את העסקים ששומרים שבת ואף דרש לא ללכת ולקנות בעסקים מחללי שבת.

עופר לוי אמר בתגובה לדברים: "אני למד ממידותיו הקדושות של בורא עולם שמפרנס אותנו בכבוד רב, האנשים שפותחים בשבת אין להם דעת, אין להם ראש, הם יהודים יקרים שנמצאים באשפתות. גם אני עד גיל 30 הייתי שם, אני אוהב אותם מאוד וכשאני רואה אותם כשהם בחושך ויצר הרע משלם להם במזומן בעבודה בשבת".

כזכור, בשיא הצלחתו בשנת 1995 חזר עופר לוי בתשובה ואף היה לבוש כחרדי במשך עשור. לאחר מכן החליט כי הוא מסיר את החזות החרדית, אך נשאר דתי שומר מצוות.